Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Planer om å lage en syk goped!


mmm320

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, og hvor har du tenkt å bruke den lovlig?

 

For åsitere Sissel Rønbeck i en spørretime på Stortinget:

 

Etter klassifiseringen som følger av EØS-regelverket, er derfor Go-Ped å anse som moped. På lik linje med alle andre mopeder må derfor Go-Ped typegodkjennes og registreres for å kunne brukes lovlig. Hvis den oppfyller de vanlige tekniske kravene som gjelder for mopeder, vil Go-Ped bli godkjent, og dermed kan den også registreres og brukes i trafikken.

 

Kilde: http://www.stortinget.no/spti/1996/dw-o1997060424-011.html

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Har nå tenkt å gjennoppta prosjektet. Har funnet annen bensintank og laget en gassanordning. Hvis jeg får tid, skal jeg lage en video der jeg ruser motoren for å vise hva det er snakk om. Har planene klare, og skal ut på delejakt. Har en også en sentrifugalclutch som hører til en motorsag i kjelleren som jeg skal prøve å få montert på.

 

Får se hvordan 5.5 hk funker i starten, men regner med at jeg ikke kommer til å trenge mer. Det er jo tross alt 160cc. Gopeder har vanligvis 49-50cc. Men hvis mer trengs, kan jeg jo alltids dyse den opp og få i en liten turbo slik som han her har gjort:

Endret av jorgen_re
Lenke til kommentar

Dette var en god ide, noe jeg fikk lyst til å gjøre selv egentlig =P

 

Har jo en gammel gressklipper motor, 4-5 hk.. Vil det gå noe bra? Noen som har noen smarte muligheter hvordan jeg skal fikse kraften fra motoren til hjulet?

Si hvis jeg bruker en sparke sykkel, skjønner jo det at jeg må ha et drev på "akslingen" på hjulet og til motoren.. Men problemet blir jo at motoren kan vell ikke ligge på skrå, fordi da vill den jo ikke få olje og bensinen kommer til å renne ut.. Og motoren vil da skjære seg.

 

Noen som har noen forslag..

 

Må vell ut i garasjen i morgen å se om jeg finner den gamle sparkesykkelen jeg hadde for 4-5 år siden... Husker det var dempere på den til og med hahah

 

 

Thomas..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...