Gå til innhold

Gult lys på Autopass.


Anbefalte innlegg

Jeg har Autopass, og har hatt det 3/4 år nå.

Har så langt kun gjort en innbetaling, med det dyreste abbonnementet (som blir billigst på sikt).

 

Får som regel grønt når jeg passerer bommen, men noen ganger blinker det gult. Jeg kan få grønt lys på andre bomstasjoner både før og etter, så det betyr ikke at jeg er tom for penger. Så hva annet kan gult lys bety?

Tror ikke det betyr at bomstasjonen er nede. Bilen foran har nemlig ofte grønt.

 

Hvis gult lys er en feilmelding: betalte jeg for passeringen?

 

EDIT: Fant dette på autopass.no:

Oransje strek

Indikerer at passeringen er ugyldig. Det vil bli tatt bilde av kjøretøyet. Hvis det er gyldig AutoPASS-avtale på bilen belastes passeringen kundesaldo. Hvis ikke vil det bli sendt gebyr.

 

så da sitter de altså og leser nummerskiltet manuelt? hvorfor greidde de ikke å lese det maskinelt?

Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg har Autopass, og har hatt det 3/4 år nå.

Har så langt kun gjort en innbetaling, med det dyreste abbonnementet (som blir billigst på sikt).

 

Får som regel grønt når jeg passerer bommen, men noen ganger blinker det gult. Jeg kan få grønt lys på andre bomstasjoner både før og etter, så det betyr ikke at jeg er tom for penger. Så hva annet kan gult lys bety?

Tror ikke det betyr at bomstasjonen er nede. Bilen foran har nemlig ofte grønt.

 

Hvis gult lys er en feilmelding: betalte jeg for passeringen?

 

EDIT: Fant dette på autopass.no:

Oransje strek

Indikerer at passeringen er ugyldig. Det vil bli tatt bilde av kjøretøyet. Hvis det er gyldig AutoPASS-avtale på bilen belastes passeringen kundesaldo. Hvis ikke vil det bli sendt gebyr.

 

så da sitter de altså og leser nummerskiltet manuelt? hvorfor greidde de ikke å lese det maskinelt?

Har hatt det problemet når jeg har kjørt i Oslo og også ved Drøbak's tunellen. Har ikke vært noe problem hittil. Så lenge du får grønt mellom disse gule så burde det ikke være noe problem.

 

Mener at du kan ringe til Auto-pass og sjekke også, evnt til det bomstasjonsselskapet som du har avtale med.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...