Gå til innhold

Multi-Core ytelse i Unreal Tournament 3


Lolcat2016

Anbefalte innlegg

Skrevet

AnandTech har testet ytelsen på en beta demo av UT3. Alle demoene gir en liten ytelsesøkning på quadcore prosessorer, hvilket er hyggelige nyheter for de av oss som har slike prosessorer:

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3127&p=4

 

Her er er en link til starten av testen:

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3127

 

Final Words

Quite possibly the biggest takeaway from this comparison is the dramatic improvement in multi-threaded game development over the past couple of years. Starting from a point where none of our game benchmarks were multi-threaded just two years ago, here we are today with the latest and greatest from Epic, and seeing huge gains from one to two cores, and promising improvements when moving to four cores.

 

Quad-core gaming is still years away from being relevant (much less a requirement), but the industry has come a tremendous distance in an honestly very short period of time. ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fint at det blir bedre støtte i flere spill, men det er fremdeles altså for liten grad av ytelsesøkning til at en quadcore klarer å utkonkurere tilsvarende priset dualcore dessverre (altså med raskere frekvens)...

 

-Stigma

Skrevet

Det kan se ut som at en c2d trenger 200 mhz mere enn en c2Quad for å yte likt.

 

Hvis man har en c2d på 3,8 ghz så er det ikkje vits i å bytte til en c2q @ 3,4 ghz. Det er vel ikkje så langtifra at dette kan stemme :)

 

Dette gjelder for dette spillet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...