Gå til innhold

Angre kjøp av laptop på Digitalimpuls


Ciwie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte den 11.09 en laptop på Digitalimpuls.no, men angret kjøpet. Sendte en mail til de der jeg beskrev at jeg ville angre. "Hei. Kjøpte en ASUS v2s på Digitalimpuls.no den 11.09, men angrer kjøpet, grafikkytelsen var ikke den jeg var på leting etter." osv.

 

Noen dager senere fikk jeg svar om at det var greit. "Hei,

 

 

 

Dette er ikke noe problem.

 

Send maskinen til

 

Digital Impuls A/S

 

Møllergata 9" osv.

 

Da jeg er i militæret tok det noen dager før jeg fikk sendt PC-en tilbake, men tenkte det ikke var noe problem da jeg allerede hadde overholdt grensen på 14 dager med å informere at jeg ville angre. Men, nå mener Digitalimpuls.no at jeg ikke oppfyller kravene på angrerett.

 

"Den 24 september fikk du et svar på at det var mulig og bruke angrerett.

Dette er ikke det samme som at du har informert om at du ønsker å benytte

deg av angreretten.

 

Slik vi ser det har vi ikke fått vite at ønsket og bruke angreretten før vi

mottok pakken i retur fra deg."

 

Jeg mener jeg har retten på min side, men vanskelig å vite når digitalimpuls svarer slik.

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakken ble sendt over 14 dager etter at den var mottatt, men 14-dagers fristen varer vel fra skjemaet er mottatt til den dagen forbrukeren har informert at han vil angre. Jeg synes jeg var klar nok i min mail til Digital, men de vil visst vri seg litt unna.

Endret av Ciwie
Lenke til kommentar
Enig, men saken er at de mener jeg var uklar og at jeg ikke gav skikkelig melding om at jeg ville sende den tilbake. Når de velger å være kjipe er det vanskelig å vite hva man gjør videre..

Det er jo rent tull.

 

Dersom det var uklart at du ville sende den tilbake vil jeg si det er ekstremt merkelig å svare at det er greit, samt gi deg adressen du skulle sende til.

Lenke til kommentar

"Hei. Kjøpte en ASUS v2s på Digitalimpuls.no den 11.09, men angrer kjøpet, grafikkytelsen var ikke den jeg var på leting etter.

 

Er det muligheter for retur og kjøpe en litt kraftigere PC? Hele forsendelsen er i 100 % original stand, bortsett fra små rifter i ene plastposen.

 

mvh.. "

 

Svar

 

"Hei,

 

 

 

Dette er ikke noe problem.

 

Send maskinen til

 

Digital Impuls A/S

 

Møllergata 9

 

0179 Oslo

 

"

Lenke til kommentar

De kan kanskje kreve at du sender maskinen inn sammen med skjema for angrerett. Det er det samme skjemaet som skal ha fulgt med når du fikk maskinen. På en annen side så har de sagt at det bare er til å sende inn maskinen, og du har jo sagt i fra innen 14-dagersfristen. Skjønner ikke at det skal være noe problem med mindre forhandler ønsker å være vanskelig. Videre ønsker du å kjøpe en kraftigere og dyrere maskin fra de, så da ser jeg i alle fall ikke problemet..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/..._angrebbrgi_bes

 

der står det at selgeren må ha beskjed innen 14 dager, ikke at varen må være sendt tilbake innen 14 dager

Jeg tolker dette som at du har rett i denne saken. Men jeg er ingen ekspert på dette da...

 

Riktig,jeg spurte faktisk en annen butikk om akkurat det der og de svarte følgende:

 

"Det er 14 dager fra du henter pakken, men merk angreskjemaet med saksnr. xxxxx, så ser vi at du har meldt ifra før fristen går ut. Da kan du egentlig drøye den til det passer. .. Mvh xxxxxxxx - returavdeling"

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Sitat fra angreskjema

 

Melding om bruk av angreretten må gis til selgeren innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Du kan bruke dette skjemaet som skal være utfylt av selgeren som spesifisert nedenfor. Fristen anses som overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og du bør sørge for at dette kan dokumenteres

 

Du angrer mao "by the book", og DI er på bærtur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...