Gå til innhold

Når kommer Half-Life: Episode Three ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg lurer på om noen veit sånn ca. når Half-Life: Episode Three kommer ut?

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av biach777
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det blir som vanlig Valve-tid... *når spillet får lanseringsdato* + 1 år sånn ca....

Innen 12-18 måneder vil jeg tro. Regner med vi får første titt rundt GDC neste år (mars).

Skrevet
Om det blir som vanlig Valve-tid... *når spillet får lanseringsdato* + 1 år sånn ca....

Innen 12-18 måneder vil jeg tro. Regner med vi får første titt rundt GDC neste år (mars).

indeed, 12-18 måneder
Skrevet

For å være ærlig, vil jeg ikke at det skal komme en episode til.

En ekpansjonspakke, eller eventuelt half-life 3 hadde vært vanvittig mye bedre.

Rett og slett av en eneste simpel grunn: Det er for kort!

Episodene blir altfor korte, når man kan runne spillet på en dag, om man orker. (Dette er selfølgelig for dem som ikke nyter slike spill på måten dem skal nytes på). Men fortsatt, det blir for kort.

I tillegg var det ingen spesielle nye våpen som ble introdusert i Episode to, foruten en ny fiende var det vel egentlig ikke mye å skryte av, jeg fikk den følelsen av at alt var gjort før. I HL2 og Episode 1 satt jeg igjen og måpte faktisk for vær gang jeg spilte gjennom det

Skrevet

Episode 1-3 er "Half Life 3"... Vil du vente 6 år på neste HL-spill? Valve gikk for episodebasert utvikling pga. den lange utviklingstiden til HL2.

Og hvorfor introdusere nye våpen bare for å gjøre det? Jeg måpte mer i Episode 2 enn jeg gjorde i i HL2 og Episode 1 til sammen. Smaken er som baken.

Skrevet (endret)

personlig syntes jeg det er så morsomt at flesteparten av folk som gamer setter visse krav til hva et spill skal inneholde. Har det nye våpen, isåfall hvor mange? Hvor mange timer varer det? Hvor mange nye fiender kan jeg plante brekkjernet mitt i?

Hvorfor bry seg om det? Hvorfor klage over lengden, når det hele tiden er interessant? Hvorfor må hvert eneste spill være x antall timer?

Jeg blir lei meg når jeg ser hvor utviklingen går her, og såvidt jeg ser er det den yngre garde som lener seg mot disse trendene.

Portal er et av de beste spillene jeg har spillt på flere år, og jeg brukte ca 2 timer på å gå igjennom det. Jeg kan nesten si det samme som Episode 2 bortsett fra at jeg brukte litt lengre tid på det. Så lenge innholdet er solid har det ingen verdens ting å si hvor lenge det varer. slutt å syte

Endret av zeox
Skrevet

"I tillegg var det ingen spesielle nye våpen som ble introdusert i Episode to, foruten en ny fiende var det vel egentlig ikke mye å skryte av."

Ok? Hva nå med den greia du kastet på stridern? Den var fæt! Også må du jo si at det var en digg bil vi "fikk" i ep.2? Sier som zeox jeg, slutt å syte..

:glare:

Skrevet (endret)
For å være ærlig, vil jeg ikke at det skal komme en episode til.

En ekpansjonspakke, eller eventuelt half-life 3 hadde vært vanvittig mye bedre.

Rett og slett av en eneste simpel grunn: Det er for kort!

Episodene blir altfor korte, når man kan runne spillet på en dag, om man orker. (Dette er selfølgelig for dem som ikke nyter slike spill på måten dem skal nytes på). Men fortsatt, det blir for kort.

I tillegg var det ingen spesielle nye våpen som ble introdusert i Episode to, foruten en ny fiende var det vel egentlig ikke mye å skryte av, jeg fikk den følelsen av at alt var gjort før. I HL2 og Episode 1 satt jeg igjen og måpte faktisk for vær gang jeg spilte gjennom det

Strider Buster og Bilen var det nye vi fikk ... Trenger vi mer ? Half-Life serien i seg selv er den beste og mest komplette spillserien(slår alle filmer IMO) ever laget. Fra Half-Life sin sjokkgrafikk og historie som vi fikk i 1998 da vi ble kjent med Gordon Freeman. Til Half-Life: Opposing Force(Gearbox) som gav oss et annet innblikk på The Resonance Cascade, og med Half-Life: Blue Shift(Gearbox) i 2001 der vi ble kjent med Barney Calhoun. Gjorde i alle fall sterkt inntrykk på meg. Venta i flere år på Half-Life 2.

Half-Life 2 dro historien enda lenger med et par nye ting, noen nye karakterer og ny historie.

Alyx Vance mener jeg er en genial ting VALVe la inn i HL, du får liksom noen å "passe på" ikke bare buse frem. I HL2 får du mye mer historie enn i HL.

Episode One viste ikke veldig mye av historien og ingenting spesielt nytt som vi fikk bruke. Men ingen dårlig episode. Tvert imot

Episode Two derimot, gav oss et nytt våpen, en ny bil, nye fiender. Mer innblikk på Vortigaunts sine evner og litt historie, mer historie bak The Resonance Cascade og dens fortid. Litt mer om G-Man, Alyx Vance, Eli Vance, Dr. Magnusson, Dr. Kleiner.

Ikke nok med at vi fikk vite mer historie. Vi fikk vanvittig god action i et helt nytt område utenfor City 17's byområder. Så hvorfor du klager skjønner ikke jeg. Half-Life 2: Episode Two måler seg og ligger rett bak Half-Life orginalen fra 1998.

Endret av Hofern

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...