Gå til innhold

Har en kode som åpner cd-rommen, hvordan forbedre?


Anbefalte innlegg

Bølleprogrammer? Han være praktisk dette da :dontgetit:

Jaha. La meg oppsummere tråden her:

 

Første innlegg:

Er det noen som kan skrive om koden slik at når cd-rommen lukkes igjen, så skal det gå 5 sekunder før den åpnes igjen? Og at dette gjentas i evig tid.

 

Så litt lenger ned sier han:

For å si det sånn, jeg har ikke den fjernaste ide om hva noe av dette er. Det eneste jeg vet er at om jeg kopierer den koden jeg har nå inn i notepad og lagrer som *.vbs så åpner den cd-rommen når jeg åpner fila!  Så da må noen av dere hjelpe meg her!

 

Utrolig nokk har han nærve til å si dette:

Har dessverre ikke tid til å lære meg selve prosessen selv. Så er det ingen som bare lett og hendig skriver akkurat hva jeg skal lime inn i notepad og lagre som *.vbs?

Han hakke tid! Lurer på hva han driver med! Er han oppsagt på en arbeidsplass og har dårlig tid til å sabotere alle maskinene på arbeidsplassen?? Jeg får i hvertfall denne mistanken når han videre sier:

Det er altså snakk om å gjøre sånn at dette scriptet kjører i en uendlig loop i 5 sekunders intervaller. Hadde det ikke vært for at dette måtte være ferdig så kjapt som mulig hadde jeg kunnet tatt meg tiden til å lære det selv.

 

Ja! Dette er definitivt et BØLLEPROGRAM og kan veldig enkelt legges inn på steder som vanlige brukere ikke har en anelse om, enten i registry eller andre enklere plasser

 

Backup: Neida, jeg tar ikek deg med blandt de som normalt er på vakt her. Jeg er heller aldri normalt på vakt.

 

Synes bare det var påfallende at slike løsninger uten problemer slapp gjennom av moderator når de problemstillingene som faktisk har en større interresse en nettspill juksing blir stanset. Viser egentlig mer om nivået i programmering våre moderatorer ligger på når de ikke engang ser dette. Det var til og med en moderator som flyttet tråden fra ett eller annet sted inn i denne uten så mye som å mukke over innholdet.

 

Festlig igrunn :-D

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja! Dette er definitivt et BØLLEPROGRAM og kan veldig enkelt legges inn på steder som vanlige brukere ikke har en anelse om, enten i registry eller andre enklere plasser

Mest sannsynlig er det det ja, men det er ingenting som direkte tilsier det. Det kan jo hende han er en freak'o som har laget et jævla maskineri drevet av at cdromen går ut og inn, og at han er lei av å trykke knappen. Fordet om det er usansynlig så kan ikke moderator si: "Dette er bare for å lage faen" sånn som man kan si når folk spør etter hackehjelp. Derfor lever tråden. På samme måte som når folk på forumet spør etter hjelp med torrent. Selvfølgelig skal det brukes til ulovlig fildeling, men siden torrent ikke er ulovlig i segselv, er det ingen grunn til å stenge det.

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Tull.

Hvis folk spør om hvordan man kan lage web programmer som avleser innhold og trykker p åknapper blir tråden med en gang stengt fordi det misstenkes at hensikten er å lage en hack. Det er svert få av de stengte trådene som faktisk etterspør måter å lage hack's på direkte. De fleste av trådene blir steng på misstanke. Denne aktuelle tråden derimot gir ikke engang rom for "misstanke". Trådstarter går jo rett på sak her. Ok da, hvis det er slik at trådstarter har laget en automatisk kaffekoker som er konstruert slik at det er CD stasjoner som trykker på knapper og heller i vann og kaffepulver så er det noe annet.

 

Vil også for orden skyld minne deg om at jeg også sa at jeg på ingen måte har noe problemer med innholdet i tråden, eller de andre trådene som er stanset. Jeg ville bare presisere min evige mening om unødvendig stenging av tråder som hele tiden blir gjort på diskusjon.no

Lenke til kommentar

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )<BR>  Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection<BR>  Do<BR>  if colCDROMs.Count >= 1 then<BR>  For i = 0 to colCDROMs.Count - 2<BR>  colCDROMs.Item(i).Eject<BR>  Next <BR>  For i = 0 to colCDROMs.Count - 2<BR>  colCDROMs.Item(i).Eject<BR>  Next  <BR>  End If<BR>  wscript.sleep 5000<BR>  loop<BR>  Set colCDROMs=Nothing<BR>  Set oWMP=Nothing

 

Bølling eller ei... Lagret denne som test.vbs på desktopen, og når jeg dobbeltklikker på den starter CMD med "Select C:\WINNT\System32\CScript.exe".  Noe jeg gjør galt?   :ermm:

Lenke til kommentar
(...) den helt og holdent med et ikon som peker på denne VBS fila og vips, vaps, vups så har du en MAC! hihi!!
Eller lage en snarvei til CD-/DVD-enheten på skrivebordet og oppnå det samme. Høyreklikkes denne, kan man nemlig velge eject og close ved henholdsvis lukket og åpnet tilstand.
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis. Jeg og PepsiCo har jo kommet frem til at trådstarter mest sansynligvis bygger en maskin av ukjent art og trenger automatikken. Dette får han ved å demontere en CD stasjoner for å koble annet 3djeparts utstyr. Trenger jeg si mere en at en CD stasjon går ut og inn.....

 

red: uhm, misstenker kansje trådstarter for ikke å være en "han"... hihi

Endret av HDSoftware
Lenke til kommentar

Siden det er en viss interesse for åpne/lukke CD-rom-luka, her er et enkelt vbs-script som åpner, gir anledning til å sette inn en CD, og så med et klikk på ok-knapp, lukker CD-rom-luka.

 

Set oWMP = CreateObject("WMPlayer.OCX.7" )
Set colCDROMs = oWMP.cdromCollection
if colCDROMs.Count >= 1 then
For i = 0 to colCDROMs.Count - 2
colCDROMs.Item(i).Eject
Next 
MsgBox("Sett inn CD og klikk så OK")
For i = 0 to colCDROMs.Count - 2
colCDROMs.Item(i).Eject
Next 'null 
End If
Set colCDROMs=Nothing
Set oWMP=Nothing

Endret av backup
Lenke til kommentar
Noen som kan lage ett skript for meg som gjør at cd-rommen åpner seg og lukker seg innen 15 sek, ikke noe gjentakelse.

Du kan. :)

 

Hva gjør du i VB-seksjonen, Manfred? Du burde vært bannlyst herfra. :p

Jeg hadde en moderatorkommentar på meg tidligere ang. akkurat det der :D haha

La oss si at DET er forståelig! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...