Gå til innhold

Markedet for Primals kollapset?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Når det kommer mye av et produkt ut på markedet og det er mindre som trenger det, så er det naturlig at prisen synker.

 

Men etter en liten stund kan det hende at prisene øker igjen, går opp og ned de der prisene :)

Lenke til kommentar

Vel, for de som ikke vet det da, de solgte mange mote of ____ til sinnsyk lav pris (da mener jeg silver). I tillegg solgte de alle gems (Star of Elune, living ruby, talasite osv.), herbs som fel lotus og black lotus. Det var selvfølgelig limited supply, så mange sto og campet vendorene for å være først ute. Alt be solgt så billig at det var enorm fortjeneste. Hvorfor det var sånn, aner jeg ikke. Tror ikke det har vært sånn før? Uansett, så er ikke det rart prisene dumper når alle presser ned prisene fordi de vil selge billigst på AH.

Endret av Lofnes
Lenke til kommentar

Nja, det er vendors i Stormspire som også selger mote of xx for en slikk og ingenting, men det er selvfølgelig mulig respawntimeren er lavere på DM-vendors. Problemet er gjerne det at det var et enormt behov for motes/primals 1-4 uker etter BC kom ut, siden alle som hadde rundet lvl70, ville ha BoP-saker fra crafting-professions fortere enn svint. Etter folk får disse tingene, dabber behovet av, og prisene synker.

 

Så har man også det at enkelte dupliserer primals ved å selge cooldowns til transmutes. Har du alchemy, trader du en ferdiglaget might mot deres primals + fee, og lager en ny might når du ikke er i party med dem. Holdt selv på med dette på to chars (og hadde antagelig hatt mastery på en tredje om jeg ikke fant Major mageblood-recipen for 20-30g eller noe tilsvarende, og skulle ha elixir mastery), og selv om procs var langt og lenge mellom, ballet det på seg. Det samme kan man for øvrig gjøre om man er shadow/spellfire/mooncloth-tailor, finn ut hva folk ønsker mest av (min erfaring er spellcloth) og trade den cloth-typen du får x2 av mot den populære. Når du har en del cloth liggende, trader du dem for primals + cloth og evt. fee. Uansett, jo flere folk som gjør dette, jo flere primals kommer i omløp, og jo mer synker prisene.

 

Og, i tillegg har man endringer i hva mobs dropper (alle som levlet i HP da BC kom ut, husker vel at mote of shadow droppet fra en haug med questmobs, og man fikk primals for 1g på AH) og introduksjon av items som krever mange av én type (da Shadowprowler-chesten kom, var det en million druider rundt den krystall-saken sørvest i Nagrand, og AH var tømt for primal shadow).

 

Supply and demand, som man sier så pent.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

Så var det dette med droprate.

Før droppet mote of shadow i Legion Hold der 80% av serveren farmet Aldor rep.

1Primal shadow var 40s på ah og selv hadde jeg 200 primals da jeg var exalted og kunne om jeg var smart kjøpt ut tusenvis fra ah for noen sølv hver.

Det endte med at jeg vendoret alle primalsene og Pang! Blizzard endret dropraten og hver primal shadow koster nå 17-20g! 4000g I dass pga jeg ikke sparte dem , for å ikke snakke om alle primalsene man kunne kjøpt på ah om man hadde lest litt i patchnotes.

 

Det kommer alltid til å komme nye spillere/alter som trenger primals og blizz så på mote dropraten som en trussel for økonomien i begynnelsen av TBC da mange spillere tjente store penger på primals. Så de kommer neppe til å øke noen droprate så jeg ville hatt dem i banken og lagt ut på ah da det var 0 eller kun dyre der.

Endret av War
Lenke til kommentar

Japp, lvl'et selv roguen fra 67-70 + exalted med the aldor ved Death's Door og fikk inn noe helsikes mye primal shadow, solgte alt for 2g på AH :( Tror jeg solget godt over 300 stk, noe som da gav fine 600 g :p Så enig med alle over egentlig :p

 

Tips: Finn billige stacks med neatherweave cloth på AH (4g eller mindre) og lag neatherweave bracers, disenchant de og selg arcane dust på AH. Sykt mye å hente der! (krever tailoring + enchanting)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 100 primal fire for 25g som var voldsomt billig tatt i betraktning at de gikk på AH for 37-40g, og jeg trengte det og. Fikk solgt noen før prisen gikk ned til 17-18 på to dager. Heldigvis fikk jeg solgt en 50-60 i Outland til farmere som trengte det med en gang og ikke hadde tid til AH. Fikk 30g per :) De 30 jeg hadde igjen brukte jeg sjøl. Jeg hadde voldsom flaks, men men... Vil i alle fall råde deg til ikke å prøve og investere i primals :p Ganske ustabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...