Gå til innhold

VG artikkel: Interpol's photoshop "eksperter"! :)


Anbefalte innlegg

Jeg må le.. .sjekk denne sida på VG...

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175303

 

Mannen har på bildene som er lagt ut av ham på internett, manipulert ansiktet sitt. Ved hjelp av spesialister i Interpol, har man nå klart å gjenskape det som trolig er mannens ansikt.

 

Utrolig vanskelig å unwirl'e et slik bilde :p

 

-Richar :ph34r:

Endret av t0ffluss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må le.. .sjekk denne sida på VG...

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=175303

 

Mannen har på bildene som er lagt ut av ham på internett, manipulert ansiktet sitt. Ved hjelp av spesialister i Interpol, har man nå klart å gjenskape det som trolig er mannens ansikt.

 

Utrolig vanskelig å unwirl'e et slik bilde :p

 

-Richar :ph34r:

Lagre bildet da, og prøv å unwirle det.. Legg ut bidraget ditt her.

Lenke til kommentar
Som man hadde sagt på /b/: Fail.

 

Nyheten er gammel, det er ikke noe morsomt poeng ved den, og emnetittelen er begredelig.

 

Oi, 7 svar på denne tråden :p

 

Alt det folk kan erge seg over.. jeez. beklager 3 ords regelen, den har gått meg hus forbi.

Er ikke dette et forum hvor vi kan snakke om det meste da?..

etter 2 min så fikk jeg dette som resultat.. alt jeg ville med dette innlegget var å mobbe interpols 1337 photoshop skills. Men det viste seg å bli til en flame tråd over at jeg glemte en liten regel, og en som utfordret meg... huff..

 

sentrerte en sirkel, og kjørte full negativ twirl, med litt mer tid hadde det blitt bedre.. og et høyere oppløst bilde som interpol mest sannsynlig hadde tilgjengelig. Men makan til tid jeg skal bruke på å "renvaske" meg :p consider this thread closed :new_woot:

 

untwirl.jpg

 

-Richard :ph34r:

Endret av t0ffluss
Lenke til kommentar

Var ikke helt gjennomtenkt fra den pedofiles side dette her nei.. Det vil jo så vidt jeg kan se tilogmed være teoretisk mulig å gjennskape originalbildet med tilnermet 100% nøyaktighet, sett at man kjenner algoritmen bak swirl-funksjonen samt regner seg frem til innstillingene som ble brukt for å utføre operasjonen.. Ikke at det trengs, da det allerede frembringte resultatet er mer en godt nok for å identifisere personen, men artig å lese at noen fakrisk har vett til å prestere noe slikt. :wee:

Lenke til kommentar

Gjennomtenkt? Jeg tviler på at Christopher Paul (ja, det er det han heter) hadde avisene i tankene da han tok disse overgrepsbildene. Grunnen til at han "fjernet" ansiktet sitt, var at pedofile bruker bilder av seg selv mens de gjør fysj-fysj ting som bevis på at det er dem, og det skal liksom gi status i miljøet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...