radivx Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Hei, min nybygde maskin har fått en høyfrekvent piping. Den kom først etter at jeg installerte en ny CPU vifte enn stock. SPM er bare om pipingen først kom frem når maskinen ikke støyer så mye. Poenget er altså at det er en høyfrekvent piping (hører den kun når kabinettet er åpent). Så høy frekvens at i alle fall jeg ikke har sjans til å finne ut hvor den kommer fra. Er det noen ideer ute å går? Er det farlig?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 Hei,min nybygde maskin har fått en høyfrekvent piping. Den kom først etter at jeg installerte en ny CPU vifte enn stock. SPM er bare om pipingen først kom frem når maskinen ikke støyer så mye. Poenget er altså at det er en høyfrekvent piping (hører den kun når kabinettet er åpent). Så høy frekvens at i alle fall jeg ikke har sjans til å finne ut hvor den kommer fra. Er det noen ideer ute å går? Er det farlig? Kan hende det er fra strømforsyningen...
radivx Skrevet 15. oktober 2007 Forfatter Skrevet 15. oktober 2007 Har det noe å si? Eller er det bare et irritasjonsmoment Merker at lyden forsvinner når systemet blir litt varmere.
fraber Skrevet 15. oktober 2007 Skrevet 15. oktober 2007 (endret) Har det noe å si? Eller er det bare et irritasjonsmoment Merker at lyden forsvinner når systemet blir litt varmere. Lytt til hk eller psu og forsøk og hør hvor støyen kommer fra som sagt tror jeg det kommer fra selve trafoen i psu, det kan være de platene i trafoen som vibrere med nettet sin frekvens. tror ikke det er farlig men det ka jo være irriterende. Endret 15. oktober 2007 av fraber
Caze Skrevet 16. oktober 2007 Skrevet 16. oktober 2007 (endret) Kan også være vibrasjonsstøy fra en eller flere drosler (kobberspoler) på hovedkort, skjermkort eller i strømforsyning. Slikt sus kommer ofte i gamle CRT-TVer også. Løsningen hos TV-reperatøren er å lakkere dem med en klarlakk, evt plast-spray. Jeg har selv brukt denne løsningen på 2 eldre hovedkort med stor suksess. Endret 16. oktober 2007 av Caze
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå