Gå til innhold

Logitech Setpoint finner ikke dinovo edge


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg ble for litt siden den lykkelige eier av et logitech dinovo edge.

Problemet er at setpoint programmet som fulgte med, ikke finner tastaturet overhodet.

 

Jeg har prøvd det meste, forskjellige setpoint versjoner, med og uten widcomm bluetooth drivere osv.

 

Jeg mistenker noe driver krøll, men klarer ikke sette fingeren på det.

 

Med widcomm bluetooth drivere installert finner jeg tastaturet, men da må jeg koble inn bluetooth recieveren mens jeg holder knappen nede på den, slik at den kobles inn i bluetooth modus (leste det på nett). Setpoint finner ikke dinovoen selv da.

 

Noen som har peiling på hva som kan være grunnen til dette?

 

Specs i profil.

 

Til informasjon har jeg også koblet til en logitech g9 mus, om den kanskje skaper krøll også. Gudene vet :ermm:

 

Takker for svar :)

 

mvh

Theck1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme tasturet som deg og det har fungert helt fint i snart et år nå.

 

Men, tastauret forsvant fra Setpoint for en stund siden og jeg kunne ikke koble det til igjen. Fant ut at når du trykker Connect bakpå tastaturet må du trykke knappen på Bluetooth receiveren innen et par sekunder. Nytter altså ikke å kun trykke en av knappene, de må trykkes inn begge på et kort intervall. Jeg fikk nå koblet det til igjen.

Lenke til kommentar

Har ikke noen spesielle drivere nei og ja det dukket opp i Setpoint med engang etter jeg gjorde dette. Første gang jeg koblet det til hadde jeg ikke Setpoint installert, men Windows klarte å installere driveren uten problem (gjelder både XP og Vista) og da virket de mest basic funksjonene. Egentlig skal tastaturet fungere uten Setpoint. Setpoint bare gjør at du kan bruke de ekstra funksjons tastene og volum regulatoren.

Endret av ksjoet
Lenke til kommentar
Har ikke noen spesielle drivere nei og ja det dukket opp i Setpoint med engang etter jeg gjorde dette. Første gang jeg koblet det til hadde jeg ikke Setpoint installert, men Windows klarte å installere driveren uten problem (gjelder både XP og Vista) og da virket de mest basic funksjonene. Egentlig skal tastaturet fungere uten Setpoint. Setpoint bare gjør at du kan bruke de ekstra funksjons tastene og volum regulatoren.

 

Yes da, bruker tastaturet fint, og har satt opp avspillingstastene i winamp som hurtigtaster, men de funker ikke når jeg feks spiller bf2. Og skulle gjerne konfigurert de andre hurtigtastene. Skal prøve å connecte bakpå imorgen. Takker for hjelpen.

 

Setter pris på flere tips :)

 

mvh

theck1

Lenke til kommentar

Nå har jeg atter engang prøvd det jeg kan tenke på i forbindelse med å få setpoint til å fungere, uten hell.

 

Problemet ser ut til å være selve device driverne til tastaturet, i device manager kommer det aldri opp selve navnet på tastaturet, bare at det er "hud device" eller noe i den duren.

 

Noen som har den fjerneste anelse om hvordan jeg skal få setpoint/windows til å finne dinovo tastaturet ordentlig og installere driverne skikkelig?

 

Kan windows update ha noe med dette å gjøre? Driver konflikter?

 

mvh

theck1

Lenke til kommentar
siste versjon av setpoint er versjon 4.0.

jeg lastet den ned for noen uker siden etter at jeg investerte i nytt tastatur

 

Yes, og den versjonen har jeg prøvd flere ganger, uten at det heller fant noe tastatur.

3.10 er den eneste versjonen som har funnet tastaturet for meg.

Endret av theck1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...