Gå til innhold

Får ikke noen muser som helst til å virke!


Anbefalte innlegg

hei, viste ikke helt om denne skulle være i programvare, eller.. menmen

 

så, etter at skolen min instalerte vista enterprise på PC-en min så funker ikke musa mi i det hele tatt, og det gjør heller ikke noen andre muser.

 

har testa musa på en annen sin pc, og da installerer windows en driver automatisk og musa virker noen sekunder etter innplugging.. har også prøvd å instalere driveren med cd og fra nettstedet til logitech (har mx518 btw) uten hell.

 

det haster! hjelp?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer andre usb ting i disse samme USB portene?

 

Fungerte mus I denne PC-en før du fikk Vista?

 

Har du sjekket på enhets behandling om det er noen ukjente enheter listet eller noen som er disablet/non working der? (gule trekanter og røde kryss..)

 

I så fall, sjekket om du trenger drivere til chipset og eventuelt USB på denne maskinen for vista?

Endret av johskar
Lenke til kommentar
alle subportene virker, og musa virka før jeg fikk enterprise (har alltid hatt vista, bare home premium).

er bare en ting med gul trekant på seg i enhetsbehandlingen, og den heter standard openHCD USB host controller... ingen forskjell når jeg installerer driver til den.

 

hvor får man usbdrivere?

 

Sjekk hjemmesiden til produsenten av PC-en :)

siden den openHCD USB host controller saken har gul trekant kan det ver den som trenger driver for att du skal kunne bruke musa :)

du kan og prøve å velge att du vil avinstallere denne, og så restarte maskina etterpå for å se om den blir lagt inn rett da

Lenke til kommentar

nå er den der igjen.. det står:

 

Denne enheten finner ikke nok ledige ressurser den kan bruke. (Kode 12)

 

Du må deaktivere en av de andre enhetene på dette systemet hvis du vil bruke denne enheten.

 

Du må starte datamaskinen på nytt før endringene for denne enheten trer i kraft.

 

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes.

 

under enhetsstatus

Lenke til kommentar
Jeg spurte tidligere etter merke og modell på denne PC-en du prøver å få mus til å virke på, men venter fortsatt på svar ;)

 

Har du sjekket at du har alle drivere du burde ha, spesielt Chipset driver?

 

det er en HP Pavilion dv9312

 

Du må installere en chipset driver slik at usb-portene våkner til live. Den laster du ned fra produsenten av din pc/hovedkort sine hjemmesider.

 

har nå lastet ned alle driverne på lista @ hp.com for PC-en min, men det virker fremdeles ikke

dessuten er det ikke usbportene det er noe galt med, for alt annet enn musa virker.. som skriver, ekstern hd etc.

 

my best guess er at det er noe dritt som skolen har lagt inn som blokkerer musa.. og det verste er nok at jeg trenger et passord for å fjerne/deaktivere det programmet... -.-'

Lenke til kommentar
hei, viste ikke helt om denne skulle være i programvare, eller.. menmen

 

så, etter at skolen min instalerte vista enterprise på PC-en min så funker ikke musa mi i det hele tatt, og det gjør heller ikke noen andre muser.

 

har testa musa på en annen sin pc, og da installerer windows en driver automatisk og musa virker noen sekunder etter innplugging.. har også prøvd å instalere driveren med cd og fra nettstedet til logitech (har mx518 btw) uten hell.

 

det haster! hjelp?!

 

Ehh..prøvd å instalere software?

Lenke til kommentar
Har du administratorrettigheter på kontoen din?

 

Ja

 

hei, viste ikke helt om denne skulle være i programvare, eller.. menmen

 

 

 

så, etter at skolen min instalerte vista enterprise på PC-en min så funker ikke musa mi i det hele tatt, og det gjør heller ikke noen andre muser.

 

har testa musa på en annen sin pc, og da installerer windows en driver automatisk og musa virker noen sekunder etter innplugging.. har også prøvd å instalere driveren med cd og fra nettstedet til logitech (har mx518 btw) uten hell.

 

det haster! hjelp?!

 

Ehh..prøvd å instalere software?

 

...

 

Hmm.. prøvd å ta med maskina til IT avdelingen på skolen og sagt att de må fikse dette siden maskinen ikke virker som den skal etter att de la in vista? (den gjør jo ikke det når mus som virker finfint på andre maskiner ikke virker på den, men alt annet usb dingser virker) :)

 

guess so, har bare lyst til å fikse dataproblemene mine selv^^

 

btw så hadde jeg vista før også, de bare nedgraderte fra home premium til enterprise..

Endret av JohanStendal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...