Gå til innhold

Stoltenberg, et politisk geni?


Anbefalte innlegg

Hvordan vet du at det er valgflesk og ikke bare et resultat av Frps helhetlige politikk? For eksempel kommer mange kunnskapsløse personer med flåsete bemerkninger om hvordan billigere bensin bare er "valgflesk", men da har de ikke kunnskap nok om hvorfor partiet faktisk ønsker dette. Billigere bensin gjør det billigere å frakte varer og tjenester, særlig utenfor byer og tettsteder, noe som gir bedrifter og privatpersoner der bedre kår.

 

KOMMENTARER TIL SITAT 1:

Fikk vi billigere mat, da momsen på den ble redusert i sin tid?

 

Setter vi en kunstig lav pris på bensin, som Kong-Carl ønsket i sin tid, får vi:

1) Mer forurensing. Men dette finnes jo ikke i følge FrP.

2) Flere biler på veien, som igjen fører til at det tar lenger tid å frakte gods, kjøretøy går på tomgang (bruker mer bensin) og ikke minst vil dette igjen føre til økt press på veinett da etterspørselen på reparasjoner og utbedringer vil øke mer enn forutsett.

Man kan jo spørre seg det betimelige spørsmålet. Hvordan har FrP tenkt å bygge ut nytt veisystem om dette bensintøvet skal gjennomføres, da det trossalt skal kuttes mrd. i statens inntekter??

 

Eller denne billigere spriten som FrP latterliggjøres for av kunnskapsløse folk som ikke evner å se helheten, nemlig at billigere alkohol vil føre til mindre penger til organisert kriminalitet, samt mer begrenset handelslekkasje til utlandet. Dette selvsagt helt i tråd med at Frp ønsker at individet skal få større frihet og ansvar for sitt eget liv (samtidig som de vet at alkohol kan føre til problemer, men dette foreslår de andre løsninger på enn det vi har i dag).

 

KOMMENTARER TIL SITAT 2

En liter spritflaske koster 360 kroner. Kjøper FrP-velgere så mye sprit at det faktisk gjør et seriøst innhogg i pengeboken?

 

1) Billigere alkohol vil føre til mer kriminalitet.

Har du vært i Oslo-sentrum, natterstid på en lørdag? Hva tror du hadde skjedd om spriten ble billigere? Hadde folk leid hverandre i hendene på lørdagsnettene, der nede i sentrum??

2) Handelslekkasjen får vi aldri gjort noe med. Det vil alltid være et land som er billigere. Så har vel ikke akkurat omsetningen til 'polet sunket drastisk, grunnet at folk har vært på Harry-tur..

3) I Finnland har man redusert avgiften på sprit betraktelig og vurderer nå å sette den opp P.G.A. de alvorlige konsekvensene det fikk av å sette avgiftene ned.

(Igjen. Hvordan har FrP tenkt å finansiere kostbare statlige(?) tiltak mot alkomisbruk, da de fører en politikk som har som foremål å kutte ned på statens inntekter som igjen reduserer statens mulighet til å videreføre den gode tradisjonen som vi kaller velferdssamfunnet?)

 

Til slutt vil jeg si at Ap gjør det bra, fordi Ap har Norges svar på Karl Rove. Martin Kohlberg! :new_woot:

 

Kommentar til kommentar 1

 

Så FRP sier at forurensing ikke finnes? Hvor har du det ifra? jeg bær vel anta at du egenlig ikke mener det du sier, men da må jeg konkludere med at du ikke mener noe av det du sier.

 

Vi får heller ikke nødvendigvis flere biler på veiene. I rike Norge er det en liten minoritet som ikke kjører bil pga dyr bensin, om bensinprisen blir en krone billigere så vil den ennå koste mye relativt sett. Nå når regjeringen sank dieselprisen med 20øre, tror noen seriøst at dette vil føre til mindre biltrafikk?

 

Dessuten må du se på FRPs politikk som en helhet. Billigere bensin, billigere biler(som forurenser mindre, bruker mindre bensin, bedre sikkerhet) og BEDRE veier som både redder liv(og sparer staten for utgifter) og vil gjøre det enklere å frakte gods. De fleste som følger litt med i politikken vet også at FRP ikke trenger å kutte på veibudsjettet for å lage bedre veier. Slik det er i dag så blir nemlig mange av kronene som vi betaler i bilerelaterte avgifter brukt til å bygge operahus o.l slik at kultureliten har noe å drive med på fritiden. At noen stryker med på ulykkesutsatte veier er tydeligvis ikke så viktig. Operahus>Menneskeliv

 

Kommentar til kommentar 2

Har de mer kriminalitet i Sverige og Danmark enn her i Norge? Selv har jeg ingen anelse, men de satt nylig ned avgiftene i Sverige, de ønsker tydeligvis mer kriminalitet :/. Også bruker du Oslo som et eksempel av alle ting. Dette høl av en by som burde blitt slukt av et jordskjelv.

 

Og som du selv sier så vil jo salget trolig stige noe voldsomt og det er ikke så mange som vil reise til Sverige for å handle(Store deler av befolkningen bor ikke så alt for langt unna grensen). Så man kan faktisk risikere at inntektene til staten vil ØKE med lavere avgifter.

 

At noen liker klovnen Martin Kohlberg er for meg uforståelig. Han og Giske er noen av de få personene jeg kunne gitt nakkeskudd uten det ville gjort det store med samvittigheten min. Han tror tydeligvis han er bedre en halve Norge og at han har svaret på alt(til og med FRP koden). Den dagen han stryker med skal jeg feire med en flaske billig sprit fra polet :p

 

Grunnet til at SV gjør det dårlig er IKKE pga Stoltenberg. Folk ser vel gjerne at Halvorsen bryter løftene sine og at SV ikke får gjennomslag for politikken sin. Når man i tillegg klarer å utnevne en kunnskapsløs person som Djupedal til "kunnskaps"minister tror jeg de fleste får opp øynene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joar1004, du svarte ikke på spørsmålet mitt. Hvem har klart å kjøre Sponheim ut av Høyre-koalisjonen, og på hvilken måte?

 

 

Litt problematisk internett forbindelse de siste dagene..

 

Hehe, 100% sikker er jeg jo ikke på hvem som har klart å få Sponheim til å handle som han gjør. Men poenget mitt med akkurat den påstanden var at Ap, i regjeringsposisjon styrer mye av den politiske agendaen. De har sett fremgangen til Frp og kjørt hardt på å fremstille Frp som et useriøst parti i forsøk på å motarbeide denne fremgangen. Dette, sammen med fokuset på et borgerlig regjeringsalternativ, kan ha bidrat til at Sponheim (av en eller annen grunn) gikk ut nå å sa dette..

Lenke til kommentar
Fikk vi billigere mat, da momsen på den ble redusert i sin tid?

Hva med det?

 

Setter vi en kunstig lav pris på bensin, som Kong-Carl ønsket i sin tid, får vi:

1) Mer forurensing.

Da går du ut ifra at Frp er like kjipe som andre partier som ikke vil gjøre det billigere å kjøpe nyere og mindre forurensende bilder. Bilparken i Norge er veldig gammel og veldig forurensende i forhold til den som ville vært under Frp.

 

Men dette finnes jo ikke i følge FrP.

Dette er direkte feil.

 

2) Flere biler på veien, som igjen fører til at det tar lenger tid å frakte gods, kjøretøy går på tomgang (bruker mer bensin) og ikke minst vil dette igjen føre til økt press på veinett da etterspørselen på reparasjoner og utbedringer vil øke mer enn forutsett.

Flere biler er intet problem i seg selv med bedre veier. Bedre veier er både billigere og mer effektive. Du ser visst ikke helheten, men velger å fokusere på enkeltsaker! Populistisk :lol:

 

Man kan jo spørre seg det betimelige spørsmålet. Hvordan har FrP tenkt å bygge ut nytt veisystem om dette bensintøvet skal gjennomføres, da det trossalt skal kuttes mrd. i statens inntekter??

De kan f.eks. bruke en liten del av avkastningen fra oljefondet. Disse kan f.eks. brukes på utenlandske firmaer for å unngå å overopphete økonomien. Samfunnet vil tross alt tjene mye penger på bedre veier, i følge fagfolk.

 

En liter spritflaske koster 360 kroner. Kjøper FrP-velgere så mye sprit at det faktisk gjør et seriøst innhogg i pengeboken?

Du får spørre de som kjøper smuglersprit eller reiser til utlandet.

 

1) Billigere alkohol vil føre til mer kriminalitet. Har du vært i Oslo-sentrum, natterstid på en lørdag? Hva tror du hadde skjedd om spriten ble billigere? Hadde folk leid hverandre i hendene på lørdagsnettene, der nede i sentrum??

Billigere alkohol fører ikke til mer kriminalitet med riktig politikk, nei. Mye av grunnen til bråket i Oslo er at sosialistene vil tvinge alle utesteder til å stenge samtidig, og dermed blir det en haug av fulle folk som skal hjem på en gang. En annen ting som er med på å øke dette problemet er at folk ikke får handlet alkohol når de selv vil, så når de først kan det så vil de f.eks. drikke ekstra mye der og da, og dermed bli mye fullere.

 

2) Handelslekkasjen får vi aldri gjort noe med. Det vil alltid være et land som er billigere.

Jovisst, hvis det ikke lønner seg så vil det begrenses. Disse landene du viser til er dyrere å reise til.

 

3) I Finnland har man redusert avgiften på sprit betraktelig og vurderer nå å sette den opp P.G.A. de alvorlige konsekvensene det fikk av å sette avgiftene ned.

Dette kommer selvsagt an på måten det ble gjort på. Hvis vi i Norge setter ned prisene samtidig som vi fortsetter med detaljstyring av folks liv så er det klart det kan bli problemer. Men hvis hver enkelt får større frihet og ansvar for seg selv (bl.a. at man ikke må drikke seg drita når man først får tak i alkohol) så kan problemet begrenses.

 

"Igjen. Hvordan har FrP tenkt å finansiere kostbare statlige(?) tiltak mot alkomisbruk, da de fører en politikk som har som foremål å kutte ned på statens inntekter som igjen reduserer statens mulighet til å videreføre den gode tradisjonen som vi kaller velferdssamfunnet?"

 

Da ser man på årsakene til alkoholmisbruk og bruker pengene mer effektivt.

 

"Til slutt vil jeg si at Ap gjør det bra, fordi Ap har Norges svar på Karl Rove. Martin Kohlberg! :new_woot:"

Kolberg er en falsk løgner.

 

(Helvetes horeforum som begrenser antall quotes.)

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Setter vi en kunstig lav pris på bensin, som Kong-Carl ønsket i sin tid, får vi:

1) Mer forurensing.

Da går du ut ifra at Frp er like kjipe som andre partier som ikke vil gjøre det billigere å kjøpe nyere og mindre forurensende bilder. Bilparken i Norge er veldig gammel og veldig forurensende i forhold til den som ville vært under Frp.

Jeg mener å ha hørt at det slippes ut en hel masse CO2 i forbindelse med produksjon av en bil. Noen som har noen eksakte tall?

 

Og også at dette gjør at de forminskede utslippene som kommer som følge av bedre biler, drukner i all CO2'en som ble sluppet ut i produksjonen.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha hørt at det slippes ut en hel masse CO2 i forbindelse med produksjon av en bil.

Ja, da er det jo like bra at vi kjører med gamle biler som forurenser ekstra mye da!

 

Og også at dette gjør at de forminskede utslippene som kommer som følge av bedre biler, drukner i all CO2'en som ble sluppet ut i produksjonen.

Dette er jo en ekstremt kortsiktig tankegang. Når utslippene er mindre enn for gamle biler så vil selvsagt dette utligne seg etter hvert, og til slutt ligger man bedre an.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kolberg, mannen som er imot økonomisk vekst?

 

Hvis du mot formodning hørte på samme intervju som meg, så oppfattet i hvert fall jeg det som at han kom med visjoner for en mere rettferdig fordeling av utbyttet, globalt sett. Kan det være dette du har hørt fragmenter av?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Leste en reportasje i Dagbladet der de siterte han på at den økonomiske veksten burde stoppe og ligge på rundt 0 % hvis ikke mindre.

 

Sånn rimelig omentrentlig altså ... :innocent:

Økonomisk vekst for hvem, hvor, i hvilken sammenheng, osv?

Lenke til kommentar
Hans mål er et fullstendig brudd med hele den vestlige verdens viktigste mål for den økonomiske politikken, nemlig økonomisk vekst, det vil si at man hvert år får mer penger og økt forbruk.

 

Hentet herfra:

 

http://66.102.9.104/search?q=cache:C4ZrEEP...;cd=5&gl=no

 

Men det var et utspill i forhold til miljøet. at ma nved å kutte ut den økonomiske veksten vill få et bedre miljø.

 

Uansett er det en tankegang helt i tråd med den sosialistiske tankegang dessverre. Ingen økonomisk vekst, alt av firmaer skal være statskontrollert osv.

Lenke til kommentar
Kan du være så elskverdig å dokumentere at sosialister ikke innehar evner for økonomisk forståelse?

 

Jeg har aldri hevdet at sosialister ikke har evne for økonomisk forståelse. Kilden på at en sosialist vil ha som et politisk mål å stoppe økonomisk vekst har du i linken min om mr. Kolbergs utspill til pressen.

Lenke til kommentar
Fikk vi billigere mat, da momsen på den ble redusert i sin tid?

Hva med det?

 

Tror han mener det at FrP skatte og avgiftsenkninger neppe vil føre til prisnedgang i sluttprodukter, om avgiftsenkninger føler til prisnedgang eller økt profitt til produsent/grosist/detaljist kommer ann på markedsituasjonen. Sosialistene er nok ikke så dumme som du tror likevel, det var jo også dette Jens prøvde å forklare til ignorante FrP politikker angående strømprisen, sist den var høy. Fjerning av avgifter på strøm vil ikke føre til noe særlig lavere priser bare økt inntening til kraftselskapene.

Lenke til kommentar
Tror han mener det at FrP skatte og avgiftsenkninger neppe vil føre til prisnedgang i sluttprodukter

Det kommer litt an på hvordan det utføres.

 

Sosialistene er nok ikke så dumme som du tror likevel, det var jo også dette Jens prøvde å forklare til ignorante FrP politikker angående strømprisen, sist den var høy. Fjerning av avgifter på strøm vil ikke føre til noe særlig lavere priser bare økt inntening til kraftselskapene.

Det er litt vanskelig å holde orden på at Jensemann sier, siden han stadig motsier seg selv og endrer mening omtrent etter hvordan vinden blåser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...