Gå til innhold

western digital 250 GB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en WD 250 GB harddisk som jeg skal bruke som slave i PC-en. Har flyttet pinnene riktig iflg tegningen på harddiskene. For å få til dette. Men når jeg går innpå min datamaskin så er ikke harddisken tilstede. Programmet Everest home edition bekrefter at harddisken er montert i maskinen og har 7885 mb ca. i menyen så er feltet partisjoner, volumer osv gråe. Så de er uttfyllt. Så jeg lurer på om harddisken ikke er formattert eller noe. Men hvordan får jeg den til å virke? Har dere noen ideer hva som kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har fått en WD 250 GB harddisk som jeg skal bruke som slave # i forhold til en disk på samme kabel ?# i PC-en. Har flyttet pinnene riktig iflg tegningen på harddiskene#kontrollere igjen, og det er avhenging at oppfatning av "slave" er riktig#. For å få til dette. Men når jeg går innpå min datamaskin så er ikke harddisken tilstede. Programmet Everest home edition bekrefter at harddisken er montert i maskinen og har 7885 mb ca#det er noe som er feil, indikerer det der #. i menyen så er feltet partisjoner, volumer osv gråe. Så de er uttfyllt. Så jeg lurer på om harddisken ikke er formattert eller noe. Men hvordan får jeg den til å virke? Har dere noen ideer hva som kan være galt?
Skrevet

hva mener du wiberos? skjønte ingen ting jeg av inlegget ditt. er totalt nybegynner på denne pc byggingen. Så jeg må ha det inn med tåteflaske. Tskje blir for avansert egentlig.

Skrevet

Han spør om du er 100% sikker på at du har satt 'pinnene' riktig.

Det er en mulighet for at det er der problemet ligger. Det skjer ofte at en uerfaren bygger gjør feil med master / slave konfigurering.

Fortell oss hvilke disker du har og hvordan pinnene er koblet.

Skrevet
Han spør om du er 100% sikker på at du har satt 'pinnene' riktig.

Det er en mulighet for at det er der problemet ligger. Det skjer ofte at en uerfaren bygger gjør feil med master / slave konfigurering.

Fortell oss hvilke disker du har og hvordan pinnene er koblet.

Takk hårek.

Til raven_master

Ja det er kanskje vanlig å blande oppfatningen av Master og slave.

En disk nr 2 (ettermontert) blir ikke automatisk "slave" bare fordi er nr2. Den kan være secondary Master, tilkoplet på egen akbel. Dvs pinnene settes til for Master.

Og en disk nr 2 (ettermontert) på samme kabel hvor den ytterst tilkoplet har vært Master, krever at pinnene må justeres på begge diskene, etter hva det står på diskene om "pinn configurasjon.

Det er flerre ting og ......men det var det jeg tenkte når du nevnte at #som jeg skal bruke som slave i PC-en#

Skrevet

Jeg koblet den hvite pin broen som tegningen på harddisken indikerte SÅ jeg flyttet den pin broen på begge harddisken som tegningen sa. Så den originale er satt som master med slave present. mens den nye er satt som slave. Her følger vi tegningene vet du. hehe. og de sitter på samme signal kabel om man kan kalle den det. Den grå med bed plugg i alle fall. Nei jeg snakker ikke om strømkabelen nei hehehe.

Skrevet

Har du 2 IDE porter? I såfall kan du prøve å koble disken på den andre kabelen.

Hvis du har en CD/DVD spiller der så kobler du den fra og setter disken som Master. Hvis ikke det gjør noen forskjell så tyder det på at noe er galt med disken.

Skrevet (endret)

Takker for all hjelp jeg har fått her. Fant feilen nå. Selger har lurt meg trill rundt han har solgt meg en Ødelagt 8 gb disk istedet. Dette er altså takken for at man ikke kan data gamet bedre og har liten peiling på å lese harddisk informasjon. Men dette får etterspill av værste karakter hehe nå er det min tur til å ha det morro. Først politiet

Endret av raven_master
Skrevet

[tilstede. Programmet Everest home edition bekrefter at harddisken er montert i maskinen og har 7885 mb ca#det er noe som er feil, indikerer det der #.

Det var trist, men du må ikke tenke negativ og politiet greie

Ta kontakt med selgeren først og på en fin måte avtale at du skal ha pengene dine tilbake og selgeren han kan få disken.

Det er en grei måte å starte opprydding for denne saken. Ikke sikkert at han viste bedre.

Det går bra til slutt tror jeg.

Skrevet

Har sendt selger en hyggelig mail og fortalt at han har antagelig sendt meg feil disk og spurt om hvordan han vil gjøre opp for seg endten med å sende meg riktig disk eller tilbake betaling. Dersom han ikke svarer innen tirsdagsmorgen når jeg drar på jobb så er det politiet før jobb. Jeg diller ikke med slikt. Her handles det fort og effektivt.

Skrevet
Har sendt selger en hyggelig mail og fortalt at han har antagelig sendt meg feil disk og spurt om hvordan han vil gjøre opp for seg endten med å sende meg riktig disk eller tilbake betaling. Dersom han ikke svarer innen tirsdagsmorgen når jeg drar på jobb så er det politiet før jobb. Jeg diller ikke med slikt. Her handles det fort og effektivt.

Respect for deg raven_master. :)

Slik skal det gjøres. Varsom og ryddig med forvarsel og nådeløs deretter.

Det er alltid enkere i en konflikt, hvor kun den enne kan anklages med fakta og argumenter.

Du har gjort ditt. Det er dermed opp til han nå.

Skrevet
Respect for deg raven_master. :)

Slik skal det gjøres. Varsom og ryddig med forvarsel og nådeløs deretter.

Det er alltid enkere i en konflikt, hvor kun den enne kan anklages med fakta og argumenter.

Du har gjort ditt. Det er dermed opp til han nå.

Ja for dersom jeg hadde gått fram Brutalt og truende nå så hadde han kunnet fortelle det til politiet og dermed hadde jeg fått kommentar fra dem også. Derfor er jeg veldig snill gutt enda. Men Fyttikatta jeg tar meg gjerne en tur opp i sortland og henter pengene selv. Bare det at da skal jeg ha for reisen også hehe. Og fly er vel dyrt enda vil jeg tru pluss tapt arbeids fortjeneste osv.

Skrevet
Ja for dersom jeg hadde gått fram Brutalt og truende nå så hadde han kunnet fortelle det til politiet og dermed hadde jeg fått kommentar fra dem også. Derfor er jeg veldig snill gutt enda. Men Fyttikatta jeg tar meg gjerne en tur opp i sortland og henter pengene selv. Bare det at da skal jeg ha for reisen også hehe. Og fly er vel dyrt enda vil jeg tru pluss tapt arbeids fortjeneste osv.

Hehe, ja det kan fort bli det dyreste 8GB disk i landet.

Skrevet

Da har jeg faktisk fått 250 GB disken i hus men har bestemt meg for å putte den i eksternt kabinett for jeg har planer om å kjøpe imac Så da er det godt å ha noen disker til nas opplegg så jeg kan ha det morro her. Med flere maskiner samtidig.

Får bare håpe disken virker nå da hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...