Gå til innhold

Bruke recovery partisjon vis XP ikke funker?


Lukilock

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

 

Har en kamerat som skal innstallere XP på en DV9377ea. Det følger med Vista på en recovery partisjon, men han vil ha Xp for det..

 

Om han ikke finner alle driverene til PC-en eller noe anna som ikke funker, kan han bare bruke den recovery partisjonen da?

Slik at det ikke blir no problemer når han skal bruke den recovery partisjonen, siden han skal ha XP?

 

Noen som har erfaringer med dette, eller XP på den?

 

edit: Han leste nettop manualen, og der sto det at han skulle lage en recovery CD. Men den har ikke han lagd, går det bare ann å trykke F8 eller noe under oppstart istedenfor?

 

Sempron ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
enn formaterer ikke den recovery partisjonen, bare den partisjonen som Windows er på..

 

Men vil den recovery partisjonen funke enda det er XP innstalert?

 

edit: Må han bruke den recovery CDen, eller kan han bare trykke F8 eller noe under booting?

 

Han må bruke recovery cd fordi xp ødelegger boot(oppstart) delen av recoverypartisjonen.

Lenke til kommentar

okey, takker for alle svar!

 

Men de vista driverne som ligger på HP, er det alle driverne?

 

Edit: Noen som har erfaringer med å innstalere Retail versjon av Vista på denne? tenker da på problemer med drivere osv. siden enn ikke bruker recovery partisojnen.

Endret av Sempron
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat lagt inn XP på en ny HP Pavilion 9525.. Jeg fant svært lite av XP drivere på hp sine sider. Jeg ringte kundeservice for å få opplysninger om de forskjellige komponentene, men fikk til svar at de ikke hjalp folk som brukte XP!! (Lovlig??)

 

Men så kom jeg over Driveragent.. Og den fant drivere til alt på maskinen! Absolutt å anbefale!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...