Gå til innhold

The Experience: Offisiell uttaelse om konflikten mellom I-inc og Oxzyn


DelCasa

Anbefalte innlegg

- Hensikten med denne posten er å informere om hva som ble gjort og hvorfor.

Deltagere og annet publikum får dermed full innsikt i hendelsens forløp og kan selv

lese seg til hva årsaken til beslutningen var.

 

Kort versjon:

Beslutningen om ny rematch er tatt etter at et av deltagende lag har påpekt at ulike

regler er fulgt under kamp. Dette er utelukkende en feil fra Compo sin side. Ansvaret

ble tatt ved å foreslå en rematch mellom to av lagene.

Det ene laget aksepterte ikke beslutningen og trakk seg fra turneringen først etter

at de hadde akseptert rematch. Det skal også nevnes at ett av lagene fikk utstengt

en spiller for personangrep på annet lag. Hvorvidt laget har vurdert dette inn som en

grunn til at de trakk seg, er ikke kjent.

 

Lang versjon:

Ett av de deltagende lagene kontaktet admin hvor det ble opplyst at ett av lagene hadde

brutt reglene for turneringen på The eXperience 2007, CS 1.6.

Klager tok frem tre saker, en HE som skulle være kastet utenfor sky som medførte damage

uten at spillerene så hva som traff dem (silent HE). Den andre klagen gikk på brudd på

regel for duckjumping i kampen og den tredje gikk på at motstanderen skal ha "ghostet".

Det skal legges til at det var tre uavhengie personer som informerte klagende lag om at

"ghosting" skal ha funnet sted - dette er ikke noe laglederen for klagende lag har tatt opp alene.

 

Klageren fikk ikke medhold på noen av punktene etter nøye vurdering sammen med begge

lagedere. Dog ble det konstatert, som også er den 4. klagen fra ett av lagene, at de hadde

fulgt ulike regler i kampen. I mellomtiden, mens klagene ble undersøkt, kom man frem til at

en Mr5 var løsningen på hvem som skulle gå videre - dette istedet for å diskvalifisere ett av

lagene fordi ulike regler var fulgt - for dette hadde ikke vært korrekt avgjørelse.

Det er hentydet fra det tapende laget at Compo "truet" med diskvalifisering dersom de ikke

ble med på Mr5. Dette er feil informasjon. Konkret ble det sagt at Compo Admin ville

vurdere mulige utfall, hvor en av dem var diskvalifisering (flere andre ble nevnt, deriblandt

rematch) dersom laget ikke ville akseptere Admins beslutning.

Lagledere bekreftet ovenfor admin at de ville forsøke å løse saken etter beste evne, ved å

spille Mr5 selv om dette ikke var til deres beste interesse.

 

Etter at Mr5 var ferdigspilt tapte det først vinnende laget. Etter dette ble det massiv motstand

blandt deltagerene fra laget for beslutningen som var tatt. Derav fra først enighet, til så å manipulere

resultatet etter diskusjonen for så å ikke akseptere beslutningen.

 

I lys av diskusjonen som pågikk under hele hendelsen kom det frem at Compo ikke hadde

vært klar nok på reglene ift russerjump - at en admin hadde sagt noe annet enn hva som

hadde blitt publisert etter at en revurdering av regelen ble gjort.

Tidligere på torsdagen var det lagene selv (3 lag) som kom til Compo med forespørsel

på hvordan regelen skulle tolkes når det gjaldt duckjumping. En av ressursene hos Compo

ble ikke godt nok informert. Dette er Compo sin feil og rettes dermed ikke mot noen av

deltagerene eller lagene. Dette mener vi er sterkt beklagelig. Derav ble konklusjonen, også etter

klage fra ett lag, at de ville spille rematch fordi lagene hadde fulgt ulike relger i samme kamp.

Hvorvidt det var 2 eller 7 hendelser er irrelevant, det var forskjellen i praktiserende regler

som var årsaken til beslutningen om full rematch.

 

Dette ble først akseptert fra begge lag. Kort tid etterpå får Compo beskjed om at det er gitt

rassistiske bemerkninger over IRC fra en deltagers PC på det ene laget til lagleder for det andre.

Det ble levert formell klage på dette fra fornærmende lagleder. The eXperience tar avstand fra

slike holdninger, og kan informere om at slike hendelser kan medføre bortvisning fra hele arrangementet

med umiddelbar virkning.

Compo valgte å kun utestenge vedkommende ansvarlig fra videre deltagelse i turneringen.

 

Straffede lag aksepterte dette bare delvis. Det skal også nevnes at straffende lag byttet lagleder

under denne prosessen. Årsaken til dette er ikke kjent.

 

Tilbake til forslaget om full rematch - begge lagledere blir informert om at de må gå i dialog med

sine egne spillere for å vurdere utfallet, dette før beslutningen ble formelt tatt. Lagene svarer

tilbake at de akepterer beslutningen om full rematch. Compo Admin går så igang med å klargjøre

for ny match for begge lag. (Merk at det ikke har vært antydet at diskvalifisering var eneste utvei

dersom ett av lagene ikke aksepterte forslag til beslutning - dette er hentydet av andre og er feil

informasjon.)

Kort tid etter dette kommer da lagleder (hvor laget hadde byttet lagleder igjen) at de ikke

aksepterte full rematch, samt utestengelse av en spiller og dermed trakk seg fra turneringen.

Resultatet etter dette var at klagende lag gikk videre på WO.

 

Det skal nevnes at situasjonen ble oppfattet som meget spiss og at enkelte deltagere fra det ene

laget kombinert med supportere for dette laget ved flere anledninger opptro som delvis ute av

kontroll. Security ble tilkalt ved plassene for å bevare roen.

 

Andre merknader med relevans til saken:

Det er hentydet at ett av lagene skal ha fått særbehandling. Dette medfører ikke riktighet.

Det skal også nevnes at kampplanen var lagt opp slik at lag som deltok på Lørdag (og som var seedet)

ville kunne spille da uten at dette fikk konsekvenser for andre lag. Vi ser nå i ettertid at dette

ikke lot seg gjennomføre slik Compo ønsket. Hensikten med dette var å få flest mulig lag til å delta

da det var flere lag (4) som tilbakemeldte sin ankomst til The eXperience på lørdag morgen.

Det er leit at slike tilpasninger fra Compo blir ansett som favorisering, for dette er overhodet

ikke intensjonen.

 

Compo Chief beklager på veine av The eXperience 2007 for at denne konflikten oppstod på bakgrund

av feil informasjon om endring av regel. Dette er svært beklagelig og er selvsagt noe man ikke

har ønsket skulle skje i noen retning. Vi vil også beklage til lagene som opplevde situasjonen.

Likevel skal det nevnes at Compo ikke kunne se noen annen utvei enn den som ble valgt.

 

DelCasa

Compo Chief

The eXperience 2007

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

men hvorfor nevnte du ikke at oxzyn ble sendt tilbake 2 runder etter at dem slo signifficant og havnet i finalen? etter at dere har fått inn en klage!

 

det du sier ser bare ut som en dårlig copy-paste som du har hentet ut av forumer!

 

dette er gammel info som er skrevet om!

 

dere har hatt over en uke på dere, å dette er det dere skriver som "statement".

 

konklusjon: :/

Endret av fosse_
Lenke til kommentar

Skuffende og svak uttalelse DelCasa..

Dette er etter min mening bak mål.

Her står det ingenting om hvorfor vi ble sendt tilbake to runder i turneringen, når vi allerede hadde fått klarsignal til å spille neste kamp, og kampen var ferdigspilt.

Det er jo dette som er hele konflikten; Hvorfor sender dere et lag tilbake to runder når dere allerede har sendt de videre? Og tar tilbake en avgjørelse som ikke skal kunne endres på?

Igjen, virkelig skuffet.. Håper det kommer noe mer enn dette, ellers blir dette for svakt.

Endret av walde01
Lenke til kommentar

Litt rart at du ikke har med at dem var sikra en andre plass og minst 12 500,- i premie.. Er det som er værst her, at dem fikk klar signal og spillte LB finalen og vant for å så bli sendt tilbake 2 kamper.. Ut i fra den utaelsen her virker det som det bare ble en rematch etter noen klager og det er det.. Litt feil informent imo..

Lenke til kommentar

Ja hei du , vel dette kom ikke som noe sjokk. Etterhvert som du kommer videre i teksten , kommer det med slike " vi beklager dette her " osv , asso dette er bare pølsevev.

Skulle trodd at når dere har brukt så lang tid som dere har gjort , ville dere fått med dere hele saken, men etter det jeg har lest virker det virkelig ikke slik.

Det som var virkelig ikke noe sjokk var at dere klarte å få med rasist slengingen, iogmed når dette var ikke skrevet av noen oxzyn members er jo det enda bedre. Virker som dere prøver å finne en utvei , slik at dere skal slippe noe pes eller noe lignende.

Men , hvordan klarte du å glemme å ta med at de ble sendt 2 runder tilbake ? Åssen klarte du å glemme at det tok dere typ 15 timer til å finne en konklusjon på lanet , og hvorfor det tok 1 uke å legge ut statement , når dette kom ut på samma dag som det skjedde.

For å si det slik er dette ikke mer en dårlig pr , og dårlig admins. Dere følger ikke med , dere gjør virkelig veldig lite med dette her. Og at dere ikke gir hvertfall 12,5k til oxzyn som virkelig de har krav på, det er virkelig dårlig det.

Det er rimelig slumt. Hadde dere tatt dette litt mer seriøst , ville dere fikset dette på sekundet som virkelig LANs eller bedrifter ville gjort , men det gjorde dere ikke . Dere bare prøver å finne en utvei , slik at dere skal slippe unna dette og at dere ikke er noe skyldig i dette. De ble fortalt at det var lov , av 2 admins. OG som jeg så her om dagen når jeg leste i reglene på the experience , fant jeg heller ikke "rysshopp".

Dette blir for dårlig asso....

Endret av RichBill
Lenke til kommentar

vel, klagen kom forseint, dere sender oss videre etter første klagen. Dere ordner server for oss, og sier at vi bare kan starte kampen. Så kommer det inn en ny klage, 2 timer(ca) etter at kampen mot I-INC var ferdig. Og en halvtime siden vi var sikret 12500 NOK. Så kommer det inn en klage, på en BITTELITEN feil uten noen konsekvenser for runden.

Lenke til kommentar

Hva med at alle de som klager så i denne tråden prøver å komme med løsningsforlsag eller konstruktiv kritikk istedet? Compocrew har nå gjort hva de kan i saken, så fortell dem heller hva som kan / kunne blitt gjort anderledes istedet for å bidra til at også denne tråden blir stengt?

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar
Likevel skal det nevnes at Compo ikke kunne se noen annen utvei enn den som ble valgt.

 

DelCasa

Compo Chief

The eXperience 2007

 

Hva med at dere faktisk ikke hadde gjort noenting fordi en ADMIN sa det var greit? det skal ikke gå utover deltagere at admins har dårlig kommunikasjon, det får dere ta på deres egen kappe. Trenger ikke straffe spillere fordi der ikke klarer kommuniserer med hverandre.

Lenke til kommentar
Hva med at alle de som klager så i denne tråden prøver å komme med løsningsforlsag eller konstruktiv kritikk istedet? Compocrew har nå gjort hva de kan i saken, så fortell dem heller hva som kan / kunne blitt gjort anderledes istedet for å bidra til at også denne tråden blir stengt?

 

Var vel akkurat det jeg gjorde?

Jeg vil vite hvorfor det ikke står noe om hvorfor vi ble sendt to runder tilbake...

Lenke til kommentar

Dere burde bytte ut alle de som er ansvarlige for at dette(compo admins, elendige folk), med noen som har ERFARING og faktisk vet hvordan man skal gjennomføre en CS 1.6 compo, og som har lest regler og faktisk kan dette. Det er helt utrolig at dere snyter 5 håpefulle ungdommer for 12500kr. Og uansett hvordan dere vrenger og vrir i det, så har dere faktisk gikk klarsignal for at duckjump var lov(got logs) ...

Lenke til kommentar
Hva med at alle de som klager så i denne tråden prøver å komme med løsningsforlsag eller konstruktiv kritikk istedet? Compocrew har nå gjort hva de kan i saken, så fortell dem heller hva som kan / kunne blitt gjort anderledes istedet for å bidra til at også denne tråden blir stengt?

 

 

det er vel litt seint med "løsningsforslag" uker etter lanet? jeg tror de fleste i oxzyn ikke ser lyse hos compofolka/crew folka lengre, og det skjønner jeg. det de i crew kanskje burde ha tenkt på er å få lagt all whine osv på et lag på is før de sender noen vidre..... og ikke deretter sende et lag flere kamper ned osv. det er det dummeste jeg har sett

Lenke til kommentar

Så I-inc fikk ikke medhold på NOEN punkter og siste klagen bestod av at begge fulgte forskjellige regler, men ingen BRØT reglene? Da gir det jo mening at de eneste alternativene er rematch eller diskvalifisering av ett av lagene? Dessuten fant dere jo ut at det skulle bli omkamp 9 timer etter deres første beslutning? Hvor latterlig er ikke det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fulgt så mye med på denne saken, men etter å ha lest litt så har jeg blitt mer interresert i den.

 

Faktum er at her har oxzyn blitt snytt for minst 12 500 kr! Slik jeg forstår det, tapte I-Inc, og dette likte de ikke. Et nederlag for dem, og en meget sterk kamp fra Oxzyn sin side. Selvfølgelig blir I-Inc irritert over dette, og Firat setter vel i gang med å gå gjennom hele HLTV demoen og leter etter ulovlige ting som Oxzyn gjorde.

 

Etterhvert fant Firat 4-5 "ulovligheter" som han kunne følge opp, og gjorde dette. Alle disse utenom en ble avslått, og den siste var helt og holdent admins sin feil! Allikevel må Oxzyn enten spiller omkamp som forøvrig var MR5 som bare blir dumt i mine øyne, eller diskes.

 

Adminsene som hadde med hele denne hendelsen har enkelt og greit gjort mange feil, som har resultert i at compoen ble utsatt med et døgn, og Oxzyn ble nærmest tvunget til å trekke seg.

 

Jeg støtter Oxzyn fullt ut!

 

Det eneste positive dette har ført til, må være veldig mye positiv reklame for Oxzyn. Jeg vil også tro at halve CS Norge misliker Firat nå. :thumbup:

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar

Dette ble først akseptert fra begge lag. Kort tid etterpå får Compo beskjed om at det er gitt

rassistiske bemerkninger over IRC fra en deltagers PC på det ene laget til lagleder for det andre.

Det ble levert formell klage på dette fra fornærmende lagleder. The eXperience tar avstand fra

slike holdninger, og kan informere om at slike hendelser kan medføre bortvisning fra hele arrangementet

med umiddelbar virkning. ikke vær redd for det tror ikke det er mange som vil møte opp neste år!

var skuffende antall i år og som i fjor!=)

Lenke til kommentar
Hva med at dere faktisk ikke hadde gjort noenting fordi en ADMIN sa det var greit? det skal ikke gå utover deltagere at admins har dårlig kommunikasjon, det får dere ta på deres egen kappe. Trenger ikke straffe spillere fordi der ikke klarer kommuniserer med hverandre.
Jepp, dette skal konkurranse-ansvarlige ta på sin egen kappe, og som casa skriver her;
Dog ble det konstatert, som også er den 4. klagen fra ett av lagene, at de hadde

fulgt ulike regler i kampen.

Dette var vel litt av grunnen til forslaget om rematch? Om ikke; hadde dette vært på sin fulle plass. Og når det kommer rasistiske kommentarer mellom lagene, så mener jeg det er en selvfølge å stenge ut spilleren som kom med disse kommentarene - og når TeX stengte ute denne spilleren, hvorfor skulle ansvarlige for compo ha gjort dette? Det skaper vel bare mer pes, da det blir vanskeligere å spille rematch. (RichBill: "Virker som dere prøver å finne en utvei , slik at dere skal slippe noe pes eller noe lignende.")

 

Ellers er jeg enige at dere burde kommet med uttalelse mye tidligere, og at det er rart dere ikke har vært bedre forberedt. Hvem var det som var ansvarlig for CS-compoen? Og jeg synes The eXperience floppet. Hørte at det ikke var mer enn 3-400 før compoene begynte. Jeg var på ByLAN og så på web-kameraet deres, og det var kanskje én eller to som så på en eller annen rockekonsert som ble spilt. Jeg synes det er litt rart at dere ikke får til noe bedre organisering når dere har Hardware.no, Gamer.no osv. i ryggen. Virker litt som en dårlig ledelse for dette. :)

Endret av Jooakim
Lenke til kommentar

(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) Globo

(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) hørte noe om at det ikke var lov med rysshopp med ctrl lenger jeg

(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) stemmer det?

(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) duckjump*

(oxzyn|verti[hz]) (Globo) lov med ctrl

(oxzyn|verti[hz]) (Globo) ikke med scroll

(oxzyn|verti[hz]) så en annen episode

(Globo) heisann

(Globo) er lov å bruke ctrlen sånn du vil

(Globo) sålenge det ikke er i kombi med scroll

(oxzyn|verti[hz]) ÅJA

(oxzyn|verti[hz]) DET JEG MENTE

(Globo) ye spurte teh pro

(oxzyn|verti[hz]) oi

(oxzyn|verti[hz]) caps

(Globo) så der har du det

(oxzyn|verti[hz]) så det er lov og duckjumpe så lenge man bare bruker _EN_ vanlig knapp? (ikke scroll)

(Globo) jepp

 

 

 

Kan vi få noen uttalelse angående dette her?

Lenke til kommentar
(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) Globo

(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) hørte noe om at det ikke var lov med rysshopp med ctrl lenger jeg

(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) stemmer det?

(oxzyn|verti[hz]) (oxzyn|verti[hz]) duckjump*

(oxzyn|verti[hz]) (Globo) lov med ctrl

(oxzyn|verti[hz]) (Globo) ikke med scroll

(oxzyn|verti[hz]) så en annen episode

(Globo) heisann

(Globo) er lov å bruke ctrlen sånn du vil

(Globo) sålenge det ikke er i kombi med scroll

(oxzyn|verti[hz]) ÅJA

(oxzyn|verti[hz]) DET JEG MENTE

(Globo) ye spurte teh pro

(oxzyn|verti[hz]) oi

(oxzyn|verti[hz]) caps

(Globo) så der har du det

(oxzyn|verti[hz]) så det er lov og duckjumpe så lenge man bare bruker _EN_ vanlig knapp? (ikke scroll)

(Globo) jepp

 

 

 

Kan vi få noen uttalelse angående dette her?

 

Kanskje ein ide å faktisk lese uttalelsen i førstepost ?

 

I lys av diskusjonen som pågikk under hele hendelsen kom det frem at Compo ikke hadde

vært klar nok på reglene ift russerjump - at en admin hadde sagt noe annet enn hva som

hadde blitt publisert etter at en revurdering av regelen ble gjort.

Tidligere på torsdagen var det lagene selv (3 lag) som kom til Compo med forespørsel

på hvordan regelen skulle tolkes når det gjaldt duckjumping. En av ressursene hos Compo

ble ikke godt nok informert. Dette er Compo sin feil og rettes dermed ikke mot noen av

deltagerene eller lagene. Dette mener vi er sterkt beklagelig. Derav ble konklusjonen, også etter

klage fra ett lag, at de ville spille rematch fordi lagene hadde fulgt ulike relger i samme kamp.

Hvorvidt det var 2 eller 7 hendelser er irrelevant, det var forskjellen i praktiserende regler

som var årsaken til beslutningen om full rematch.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...