Gå til innhold

Ustabilt Xbox Live!


OmaaarS

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Nå har jeg enda en gang problemer med live-tjenesten. Problemet er at hver gang jeg starter opp en kamp (Fifa 08) så får spilt i ca én omgang, men så mister jeg connection. I tillegg taper jeg kampene, så det er litt irriterende. Hvorfor skjer dette? Det skjer hele tiden...!

 

Edit: La nå merke til at det dukker opp en boble i windows som sier: Det finnes en IP-adressekonflikt med et annet system på nettverket... Hva vil det si?

Endret av Omar2x6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikker er kjent med nettverk så blir dette kanskje gresk for deg, men jeg anbefaler deg å sette statisk ip på din xbox360.

Så slipper du at DHCP-serveren tildeler ny ip midt i en fifakamp, og du mister forbindelsen.

 

Det hele gjøres under network settings på din Xbox360, men hvis du ikke vet hva du skal gjøre, så blir det litt famling i blinde.

 

Kjør en test xbox live, og se hvilken ip, gateway og dns adresse du får.

Så legger du dem manuelt inn på xbox360 i stedet for at den står på automatisk.

Dermed blir ikke ditt nettverk forstyrret underveis.

 

Det kan også høres ut som du kanskje har en ruter i en ruter, eller DHCP konflikt hvor 2 enheter på ditt lokalnettverk ligger og deler ut adresser. Da blir det lett konflikt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det ikke til på den måten der, men takk uansett.

 

Jeg la forresten merke til noe VELDIG merkelig:

Jeg gikk inn på rutern for å sjekke DHCP clients list, der var det noe rart. En av klientene var den stasjonære PC-en, greit nok. Men det rare var at det var to andre der, hvor den ene hadde lik mac-adresse som Xboxen (jeg har ikke skrevet inn noe egen mac adresse, så den hadde altså lik wired mac-adresse da), men ikke lik ip-adresse. Den andre hadde ikke lik mac-adresse, men lik ip-adresse. I tillegg var ikke min bærbare pc der. Hmm, rart nok :hmm: Jeg bruker forresten nettverksbro gjennom bærbaren til å koble opp boxen.

Lenke til kommentar
Jeg fikk det ikke til på den måten der, men takk uansett.

 

Jeg la forresten merke til noe VELDIG merkelig:

Jeg gikk inn på rutern for å sjekke DHCP clients list, der var det noe rart. En av klientene var den stasjonære PC-en, greit nok. Men det rare var at det var to andre der, hvor den ene hadde lik mac-adresse som Xboxen (jeg har ikke skrevet inn noe egen mac adresse, så den hadde altså lik wired mac-adresse da), men ikke lik ip-adresse. Den andre hadde ikke lik mac-adresse, men lik ip-adresse. I tillegg var ikke min bærbare pc der. Hmm, rart nok :hmm: Jeg bruker forresten nettverksbro gjennom bærbaren til å koble opp boxen.

 

Er det en speedtouch (NGT) router du har?

Du kan jo prøve å slette de device'ene du ikke kjenner igjen fra lista. De vil få ny ip neste gang du slår de på.

Da er du i alle fall sikker på at de ikke står og bruker opp ip addresser som muligens kan krangle med andre devices.

Etter at du har gjort det og har identifisert xbox'en din, så kan du sette routeren til å alltid gi den samme ip addresse (Always use the same address = yes under Configure). Dette kan du også gjøre med PC-en din, så skal det ikke bli konflikt.

Lenke til kommentar
Er det en speedtouch (NGT) router du har?

Du kan jo prøve å slette de device'ene du ikke kjenner igjen fra lista. De vil få ny ip neste gang du slår de på.

Da er du i alle fall sikker på at de ikke står og bruker opp ip addresser som muligens kan krangle med andre devices.

Etter at du har gjort det og har identifisert xbox'en din, så kan du sette routeren til å alltid gi den samme ip addresse (Always use the same address = yes under Configure). Dette kan du også gjøre med PC-en din, så skal det ikke bli konflikt.

Restartet DHCP-tjenesten og står nå kun med én klient. Navnet og ip-adressen er det samme som den bærbare PC-en min, men mac-adressen stemmer ikke med det som står på bærbarens fysiske adresse... Rart :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...