Gå til innhold

sjåførlønn ved stykkgodskjøring?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
kl.c

21tusen i mnd er det underbetalt??+ får ikke betalt for overtid heller

hva syns dere?

dere som kjører hva er lønna deres.

 

 

Om det er brutto du snakker om så er ikke lønna allverden, selv har jeg 21K eller mer utbetalt, men det kommer selvsagt ann på hvor mye jeg jobber.

Lenke til kommentar
kl.c

21tusen i mnd er det underbetalt??+ får ikke betalt for overtid heller

hva syns dere?

dere som kjører hva er lønna deres.

Dersom du har vanlige arbeidsdager synes jeg dette var i minste laget. Overtid er nok mest vanlig for de med timelønn.

Gikk selv på fastlønn da jeg kjørte og synes i grunn det var greit, men hadde ca 6000 mer enn deg i mnd.Men var til tider mye jobbing, men også perioder med veldig lite, så sett mellom hele året ble det en brukbar timelønn.

Hadde også fast bil jeg hadde med hjem og disponerte som jeg selv ønsket(noe jeg har som krav dersom jeg begynner å kjøre igjen)

Hadde riktignok stort sett med meg henger, men det har sjelden så mye å si på sjåførlønna.

Nå kjører jeg buss. Betalt fra man begynner og til man er ferdig+diverse tillegg.

Og "dritten" går av og på av seg selv

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har 25tusen fast i mnd. Pluss har ekstra turer i tilleg, dvs: sene kvelder, helge kjøring å sånt ekstra, alt er turbetalt.

Er jo fordeler og bakdeler, har mye sessong basert kjøring som kles distrubisjon, saltfisk sessong osv, lange dager som 8 til 17. og korte dager som 8 til 13/14 og, da er det greit med fastlønn. :yes:

Lenke til kommentar

Min far driver et transportfirma, og de som kjører for ham kjører på provisjon. Er usikker på om de har fastlønn i tillegg, men da jeg fikk tilbud om å kjøre sa han at et par av gutta har rundt 40.000 brutto per mnd.

Da er det selvfølgelig snakk om mye kjøring, men jeg syntes 21.000 var fryktelig lite.

Det gjelder vel også regler for overtidsbetaling? Så lenge man er ansatt, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Nå kjører jeg buss. Betalt fra man begynner og til man er ferdig+diverse tillegg.

Og "dritten" går av og på av seg selv

 

Hej!

Vet inte om jag kanske skulle startat en ny tråd om detta...

 

Hur ser bussjåførslønnen ut? Vad pratar vi om för brutto i praktiken efter tillegg och så vidare.

Skiljer sig lønnen beroende på vad för typ av busslinje, långdistans/regionalt/stad och privat/offentlig?

 

Ja, fyll gärna på med mer information.

Lenke til kommentar
Nå kjører jeg buss. Betalt fra man begynner og til man er ferdig+diverse tillegg.

Og "dritten" går av og på av seg selv

 

Hej!

Vet inte om jag kanske skulle startat en ny tråd om detta...

 

Hur ser bussjåførslønnen ut? Vad pratar vi om för brutto i praktiken efter tillegg och så vidare.

Skiljer sig lønnen beroende på vad för typ av busslinje, långdistans/regionalt/stad och privat/offentlig?

 

Ja, fyll gärna på med mer information.

Brutto grunnlønn ligger på ca 22.000 i mnd(uten bransjeavtalen), mer om du har hatt lappen lenger. Men det er tillegg for kveld,natt,helligdag osv. Så i en normal rotasjon på 35,5 timer i uka vil du nok få en månedslønn på ca. 25.000 med tillegg. Litt overtid så blir summen straks en helt annen.

Er stort sett samme lønn for tur, men blir fort mye ekstra på lange turer. Grunnen til at jeg ikke ønsker å kjøre tur fast er ustabiliteten. I rolige perioder kan man bli permitert for uker/mnd, avhengig av oppdragsmengde. Så for meg er det rutekjøring som gjelder, og en tur innimellom for å få et avbrekk i hverdagen.

Lenke til kommentar
Brutto grunnlønn ligger på ca 22.000 i mnd(uten bransjeavtalen), mer om du har hatt lappen lenger. Men det er tillegg for kveld,natt,helligdag osv. Så i en normal rotasjon på 35,5 timer i uka vil du nok få en månedslønn på ca. 25.000 med tillegg. Litt overtid så blir summen straks en helt annen.

Er stort sett samme lønn for tur, men blir fort mye ekstra på lange turer. Grunnen til at jeg ikke ønsker å kjøre tur fast er ustabiliteten. I rolige perioder kan man bli permitert for uker/mnd, avhengig av oppdragsmengde. Så for meg er det rutekjøring som gjelder, og en tur innimellom for å få et avbrekk i hverdagen.

 

Tack för svaret! :thumbup:

Återkommer kanske med mer frågor...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nu är jag tillbaka med lite fler frågor :)

 

Det står om fagbrev i annonser men vad räknas som ett fagbrev som bussjåfør.

I Sverige finns en 3-månaders utbildning som benämns "Yrkesförare persontransporter, buss". Kan det vara något liknande?

 

Vilka bolag rekommenderas i østlandsområdet (østfold företrädesvis)?

 

Såg denna annons, kan det vara nåt?

http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_gen...ancyIden=527974

 

Eller är det dumt att gå via ett uthyrningsbolag?

 

Tackar på förhand för svaren!

Lenke til kommentar
Nu är jag tillbaka med lite fler frågor :)

 

Det står om fagbrev i annonser men vad räknas som ett fagbrev som bussjåfør.

I Sverige finns en 3-månaders utbildning som benämns "Yrkesförare persontransporter, buss". Kan det vara något liknande?

 

Vilka bolag rekommenderas i østlandsområdet (østfold företrädesvis)?

 

Såg denna annons, kan det vara nåt?

http://iem-se-candidate.adeccoweb.net/_gen...ancyIden=527974

 

Eller är det dumt att gå via ett uthyrningsbolag?

 

Tackar på förhand för svaren!

En som har fagbrev som yrkessjåfør i Norge, er en som har gått 2 år transport-fag på videregående skole, og deretter 2 år som lærling. Fra og med 10/9 2008 må en ha noe som heter yrkessjåfør-kompetanse for å kjøre buss i Norge, som er et kurs på 240 timer. Dersom man har buss-sertfikat fra før 10/9 08, slipper man det kurset, men må på et 70 timers oppfriskningskurs hvert 5 år i framtiden, for fortsatt å drive yrkestransport. De samme reglene og ordningene gjelder for lastebil, men det er IKKE helt det samme kurset, så om en har yrkessjåfør-kompetanse på buss, må en fortsatt gå et kurs for å kunne drive yrkestransport med lastebil og motsatt (da selvsagt en del færra timer).

 

Når det gjelder å jobbe for et rekrutteringsbyrå, er min erfaring at det har mange bak-deler. For det første tjener du som oftest mye dårligere enn en i samme bedriften som er ansatt på "egenhånd", og for det andre blir du ofte mindre verdsatt av bedriften enn en som har skaffa seg jobb på egenhånd, da de fleste firmaer har dårlig erfaring med folk fra rekrutteringsbyråer. Bare for å nevne det, så jobber jeg som lastebilsjåfør å kjører lokal distribusjon, og har skaffet meg jobben på egenhånd, og tjener da godt over 150 kr i timen. I samme bedriften er det folk som har jobbet der langt lenger enn meg, men er ansatt via rekrutteringsbyråer, å tjener mellom 120 og 130 kr timen for å gjørra samma jobben.

Lenke til kommentar
De samme reglene og ordningene gjelder for lastebil, men det er IKKE helt det samme kurset, så om en har yrkessjåfør-kompetanse på buss, må en fortsatt gå et kurs for å kunne drive yrkestransport med lastebil og motsatt (da selvsagt en del færra timer).

 

Hva vil dette si? Jeg har lastebil kl CE men bruker det ikke til dagligt, men vil jo selvsagt ikke at dette skal på noen måte "gå ut". Må jeg ta kurs??? :dontgetit:

Lenke til kommentar
De samme reglene og ordningene gjelder for lastebil, men det er IKKE helt det samme kurset, så om en har yrkessjåfør-kompetanse på buss, må en fortsatt gå et kurs for å kunne drive yrkestransport med lastebil og motsatt (da selvsagt en del færra timer).

 

Hva vil dette si? Jeg har lastebil kl CE men bruker det ikke til dagligt, men vil jo selvsagt ikke at dette skal på noen måte "gå ut". Må jeg ta kurs??? :dontgetit:

 

Fra og med 10/9 2008 må en ha noe som heter yrkessjåfør-kompetanse

 

Dersom man har buss-sertfikat fra før 10/9 08, slipper man det kurset, men må på et 70 timers oppfriskningskurs hvert 5 år i framtiden, for fortsatt å drive yrkestransport.
Det samme gjelder lastebil.

 

Så, på kurs hvert 5. år. ;)

Lenke til kommentar
De samme reglene og ordningene gjelder for lastebil, men det er IKKE helt det samme kurset, så om en har yrkessjåfør-kompetanse på buss, må en fortsatt gå et kurs for å kunne drive yrkestransport med lastebil og motsatt (da selvsagt en del færra timer).

 

Hva vil dette si? Jeg har lastebil kl CE men bruker det ikke til dagligt, men vil jo selvsagt ikke at dette skal på noen måte "gå ut". Må jeg ta kurs??? :dontgetit:

Sertfikatet går ikke ut, du har bare ikke lov å kjøre yrkestransport med det. DVS, at om du har en privat lastebil du kjører ved med til deg sjøl et par ganger i året, eller hjelper noen kamerater med å kjøre flyttebil en gang, så er det privat bruk å du slipper kurs. Men om du noen gang skal jobbe med å kjøre lastebil å ta betalt for det, så må du på kurs hvert femte år for å oprettholde yrkessjåfør-kompetansen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...