Gå til innhold

RJ45 2 VGA conversion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker selv Geffen sine, både VGA og DVI. Disse er aktive slik at man oppnår en signalforsterkning, noe det ovennevnte prosjektet ikke gjør (tror jeg), den bare "kobler om" slik at det samme signalet videreføres gjennom en alternativ plugg.

 

F.eks disse:

VGA-Extender

 

DVI-Extender

 

Denne extenderen er jo sykt fleksibel da.

Endret av Alihendra_
Lenke til kommentar
Jeg bruker selv Geffen sine, både VGA og DVI. Disse er aktive slik at man oppnår en signalforsterkning, noe det ovennevnte prosjektet ikke gjør (tror jeg), den bare "kobler om" slik at det samme signalet videreføres gjennom en alternativ plugg.

 

F.eks disse:

VGA-Extender

 

DVI-Extender

 

Denne extenderen er jo sykt fleksibel da.

det var dyrt da :)

 

tenke jeg ikke at jeg skulle så mye på penger på det :)

Lenke til kommentar

De løsningene som jeg linket til lengre oppe på siden konverterer hele signalet. Det er med andre ord ikke snakk om en overgang fra en kabeltype til en annen. Og ja, det er signalforsterkning også. De fleste typene kan sende signalet mellom 50 og 100 meter, noe en slik passiv overgang ikke vil klare.

Den største av de modellene jeg linket til har jo overføring for HD-bilde og digital lyd, til en pris på omlag 3100,- NOK før frakt. Jeg vil ikke påstå at det er urovekkende dyrt. Dersom man leter litt tror jeg også at man kan finne enklere løsninger her i Norge som er langt billigere.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort dette selv mange ganger. Kjøpte for 4 år siden 300m SF-TP Cat5e og mange DH15 plugger etter jeg skaffet meg prosjektor. Med oppløsning på 1024x768x60Hz lå grensen for når jeg kunne begynne å se ghosting på ca 10-15 meter. Så dette da kun ved å gå helt frem til lerretet og se på overgangen fra sort til hvit og omvendt. På 5 meter lengder klarer jeg ikke å se forskjell mot en "vanlig" vga-kabel ved 1600x1200x75hz på min 19" billigutgave PC-skjerm.

 

Grunnen til at ghostingen oppstår er at Cat-kabelen har dårligere båndbredde (høyere induktans og capitans slik at den blir vanskeligere å drive siganler gjennom.)

 

Prisen for VGA-kabel for 4 år siden var 4 ganger høyere enn den er i dag...

 

 

space

Lenke til kommentar
Jeg har gjort dette selv mange ganger. Kjøpte for 4 år siden 300m SF-TP Cat5e og mange DH15 plugger etter jeg skaffet meg prosjektor. Med oppløsning på 1024x768x60Hz lå grensen for når jeg kunne begynne å se ghosting på ca 10-15 meter. Så dette da kun ved å gå helt frem til lerretet og se på overgangen fra sort til hvit og omvendt. På 5 meter lengder klarer jeg ikke å se forskjell mot en "vanlig" vga-kabel ved 1600x1200x75hz på min 19" billigutgave PC-skjerm.

 

Grunnen til at ghostingen oppstår er at Cat-kabelen har dårligere båndbredde (høyere induktans og capitans slik at den blir vanskeligere å drive siganler gjennom.)

 

Prisen for VGA-kabel for 4 år siden var 4 ganger høyere enn den er i dag...

space

 

jeg har en spsialkabel som de bruker elcohomelink som er godt skjermet tenke jeg skulle bruke den

 

jeg har tp i hele veger men ingne vga kabelr i vegene derfor vil jeg teste dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...