Gå til innhold

Endre gnome-sesjonsoppsett i tekstmodus

Kagee

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man endre oppstartsprogrammene til Gnome i tekstmode?

Jeg la til noen oppføringer for å få gnome-terminal integrert i skrivebordet, men når jeg nå logger ut, kommer halve gnome før den "krasjer" med en felmeldingsboks. (noe om at gnome-terminal mistet tilkoblingen til metacity) Når jeg lukker denne boksen. logges jeg ut. Jeg klarer så vidt å bruke firefox på denne måten, men den nekter å åpne Sesjon fra System-Innstillinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan sikkert gjøre det med gconftool-2, eller du kan starte en ren X-tjener og fikse ting derifra. Trykk <Ctrl>+<Alt>+<F1> og log inn.

sudo /etc/init.d/gdm stop
X &

Trykk <Ctrl>+<Alt>+<F1>

DISPLAY=:0 gnome-session-properties

Trykk <Ctrl>+<Alt>+<F7>

Fiks!

Trykk <Ctrl>+<Alt>+<Backspace>

sudo /etc/init.d/gdm start

Skrevet

Prøvde løsningen din - fungerte ikke da gnome-session må startes for at gnome-session-properties skal kunne kjøre.

Jeg fant derimot noen *.desktop-filer under ~/.config/autostart som viste seg å være programmene jeg hadde lagt til i gnome-session-properties.

Skrevet
Prøvde løsningen din - fungerte ikke da gnome-session må startes for at gnome-session-properties skal kunne kjøre.

Det tenkte jeg ikke på. Men sånn generelt sett er det vanligvis en fin løsning hvis man ikke klarer å logge inn, og ikke karer å løse problemet uten GUI.

Jeg fant derimot noen *.desktop-filer under ~/.config/autostart som viste seg å være programmene jeg hadde lagt til i gnome-session-properties.

Bra det løste seg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...