Gå til innhold

[Løst] Skjermoppløsning i Vista etter oppstart er 640x480


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøv å fjerne driveren (Enhetsbehandling / Device Manager) og installer den på nytt.

 

Jeg går ut i fra at det er skjermkort driveren du mener. Men skal det ikke gå og angi oppløsning i boot.ini e.l.?

 

Dette har skjedd etter at jeg installerte XP på samme maskin som jeg har Vista (mrk. på 2 forskjellige disker). Det var endel mikk-makk å få dette til i utgangspunktet (hadde Vista installert først), men fikk det til og har nå oppstartsmeny når jeg booter.

 

Er det flere som har noen meninger om dette? Eller er løsningen som "Hårek" sier?

Lenke til kommentar
Jeg går ut fra at du har sjekket innstilingene dine?

 

Mulig jeg er litt grønn her nå, men hva mener du med "sjekket innstillingene"? Jeg har satt oppløsningen i OS til 1600x1200 i avanserte egenskaper for skjerm. Det burde vel normalt holde?

 

Edit: Jeg kjører 1920x1200 oppløsning (til info bare ;) )

Endret av lammis
Lenke til kommentar
Ja, regnet med at du hadde sjekket det helt grunnleggende. Derfor forslaget om en full reset av driveren. 640 x 480 er ren VGA modus, som kan kjøre uten driver.

 

Sorry, men det hjalp ikke å avinstallere driver, restarte og installere på nytt, restart igjen, og der var vi tilbake til 640x480 igjen :-(

 

Merkelig fenomen dette var da. Er det noen flere som kan hjelpe med dette problemet? Eller vet du om noe annet jeg kan gjøre Hårek?

Lenke til kommentar
Hmm, det må vel bety at jeg tok feil da jeg sa at boot.ini ikke kan ha noe med det å gjøre.

Er det /BASEVIDEO switch som blir satt i boot.ini?

 

Nei, boot.ini har ikke noe med Vista og gjøre. Kun XP. Vista kjører en annen bootloader som jeg ikke husker navnet på i farta. Men nå funker det, så da smiler jeg og er bare glad for det :-)

 

Men tusen takk for all hjelp Hårek!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...