Gå til innhold

opperatør sperre på tlf


Anbefalte innlegg

hei var og kjøpte meg ny tlf i dag en sony ericsson w610i og hadde tele2 når jeg kjøpte den men men no har jeg netcom og skal altså låse opp sperra på tlf slik at jeg kan bruke netcom i stede for tele2...

 

var og ringte til telenor og fikk beskjed om at jeg måtte skrive inn et nr på ei webside? noen som kan hjelpe meg litt hær...

 

jeg vet forsåvit hvordan låse opp tlf fra netcom for da skal jeg skrive inn nr som står som regelt unner batterie på tlf (15 tegn)....

 

hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med probleme...

post-130229-1192028553_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skjønner ikke helt. Til hvilken operatør er mobilen låst til?

 

Og hvilket abonnement har du nå?

 

edit: *#06# så får du opp imei nr på telefonen, du trenger ikke se bak batteriet

 

 

 

TLF er låst til Tele2 og jeg har et netcom abonnement og skal få tlf låst opp slikk at jeg kan bruke netcom korte

i stede for og fikse mæ et tele2 sim kort...

Lenke til kommentar
Det er vel ikke mulig å gjøre dette gratis. (hvis man ikke har grisedyrt utstyr)Man trenger en kabel (2i1 TMS-kabel eller noe i den duren) og et program som DaVinci. Til programmet kjøper man "credits". 1 credit = 1 handling. (som f.eks. unlock)
sant så sant koster 400 KR men fadern kjente nån som jobber i telenor og fikk joksa litt me han så vi slapp og betalle...men det er ganske ulovelig... og vanskelig og gjøre---
Hvordan fikk du låst opp telefonen?Tenkte å gjøre det samme som deg :)
vist du google litt så kan du for eks finne ut av litt da og eller vist du har netcom og skal til telenor så fåreslår jeg https://netcom.no/kundeservice/koder.html
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller var hele denne tråden uoversiktlig og rotete?

 

Jeg forsto ingenting av hva som var problemet og heller ikke løsningen!

Hvis noen som jobber i Telenor driver og deler ut låsekodene til tlf som er låst til Tele2 er jo dette direkte sabotasje av en konkurrents sponsing av sine kunder og strengt ulovlig! Han risikerer da helt klart jobben sin for at du skal spare de 500 kr som tele2 tar for koden og det er jo kjempesmart!

 

Hvorfor i alle dager kjøpte du ikke en tlf som var låst til netcom i stedet for tele2, og hvorfor i alle dager ringer du telenor for å låse den opp?

 

Mulig jeg er litt for sliten i hodet nå men dette virker helt "høl i hue" for meg :-)

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller var hele denne tråden uoversiktlig og rotete?

 

Jeg forsto ingenting av hva som var problemet og heller ikke løsningen!

Hvis noen som jobber i Telenor driver og deler ut låsekodene til tlf som er låst til Tele2 er jo dette direkte sabotasje av en konkurrents sponsing av sine kunder og strengt ulovlig! Han risikerer da helt klart jobben sin for at du skal spare de 500 kr som tele2 tar for koden og det er jo kjempesmart!

 

Hvorfor i alle dager kjøpte du ikke en tlf som var låst til netcom i stedet for tele2, og hvorfor i alle dager ringer du telenor for å låse den opp?

 

Mulig jeg er litt for sliten i hodet nå men dette virker helt "høl i hue" for meg :-)

 

 

vel er litt enig var litt rotete...

 

men jeg kjøpte en telefon som var låst til tele2 for de den kostet 1 kr vist jeg skulle kjøpt samme telefon bare at den var låst til netcom så ville det kostet meg åver 1000 kr for tlf

 

derfor spare jeg 999kr på og kjøpe meg en telefon som var bundet til tele2 i 12 måneder og dæretter fikk låst den opp ved og kontakte TELE2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...