Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prosessor funker ikke som den skal! hjelp


Anbefalte innlegg

Hei,

har postet lignende post før men kanskje noen som kan hjelpe nå

 

Jeg har kjøpt en Opteron 185 939 sokkel prosessor, og byttet den ut med min gamle 3500+ AMD athlon.

 

1. Jeg har oppgradert til riktig bios

 

2. jeg har formater og så starter PC-en seg.

Jeg får PC-en i gang og det virker som om alt fungerer. jeg installerer alle drivere osv, og så plutselig etter 5-15 min så henger alt seg. jeg kan ikke gjøre noe, hele bildet fryser. så må jeg bruke "svenske" knappen for å slå den av. og når jeg da prøver å starte maskinen så henger den seg ved loadingen, (der man seg xp pro logoen osv). den går det i 10-20 sek før dette skjer, da står den helt stille og PC-en slutter å jobbe (hører det på lyden fra HD osv). Jeg har muligheten til å starte PC-en i sikkerhetsmodus, gå inn i bios, men ikke inn på vanlig måte.

 

3. Alt fungerte før jeg kjøpte ny prosessor, så det er ikke noe feil med annet HW.

 

4. Har sendt prosessor inn og den er testet og fungerer som den skal.

5. Mitt HW:

Det står under posten min på personlig pc eller noe.

 

Er det noen som har opplevd noe lignende?

Noen som vet hva jeg kan gjøre eller prøve?

 

Alle svar hjelper:) Håper noen vet hva det kan være

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde noe av samme problemet med min oppgradering fra athlon64 4000+ til Opteron 175. Det som skjedde var at jeg fikk blåskjerm og at maskinen frøys veldig ofte både i windows og under oppstart. Det viste seg at BIOS ikke likte prosessoren så etter en flashing av denne og litt tukling med den nye bios'n så funket alt fint. Sikker på at hovedkortet støtter Opteron dobbelkjerne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...