Gå til innhold

Akam tester Sony Alpha A700


Anbefalte innlegg

Måtte sjekke fps.

 

I jpeg fyrer den løs i det evindelige på 5fps.

 

Aetius har brukt RAW, som han selv sier. Der går det 9-10 bilder på 2sek, deretter 1fps.'

 

Bufferen trenger noen sekunder på å hente seg inn. Det nøyaktige tallet mmulige raw-bilder står til enhver tid i søkeren.

 

Ellers: Det er vel tid for å svare på et par spm, Aetius?

 

Når det gjelder firmware update, så er det liten tvil om at a700 fortjener en ny gjennomgang hos akam (og alle andre som har vært tidlig ute - det skal akam ha), men det blir vel i neste liv. Sjekk dpreview-forumet for en til det kjedsommelige grundig behandling av v1 vs v2 (de gutta bør komme seg ut og ta bilder (og 100% crops) av noe annet enn katten sin...).

 

 

Flums/Aetius:

 

Sitat:

"'grepet ikke er bra', vel, det er ivertfall ikke som ditt kamera, selv finner jeg grepet svært tilfredstillende, bedre enn A100."

Jepp, helt på linje med deg, Flums - og vel så det. a700s grep passer meg som hanske i hånd, og får rosende omtale overalt ellers. En tester (husker ikkehvor) sammenligner med 40d, og var nær ved å amputere ytterste ledd på høyrehånden for å få godt grep.

 

Sitat:

"At man ikke får fram ISO i søker er jo også feil. Det får man ved hjelp av de mange svært velplasserte knappene."

Jepp igjen. Et ekstra trykk på iso-knappen, og det spretter frem i søkeren (for dem som sliter med korttidshukommelse).

 

Sitat:

"Hvis redaksjonen trenger en second look så stiller jeg gjerne med mitt kamera!"

Jeg også!

 

Sitat:

"Står at dekselet til minnekort og batteri er pinglete og ikke sikret mot vann/støv. Dette stemmer ikke, og samme konklusjon fikk A100 uten at det har vært serlig problem med det. A700 har vann/støv beskyttelse på minnekort/HD-utgang lokk, men ikke på batterilokk."

Det er ditt kamera...

Endret av funnybeep
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat:

"Står at dekselet til minnekort og batteri er pinglete og ikke sikret mot vann/støv. Dette stemmer ikke, og samme konklusjon fikk A100 uten at det har vært serlig problem med det. A700 har vann/støv beskyttelse på minnekort/HD-utgang lokk, men ikke på batterilokk."

Det er ditt kamera...

Japp, drit fornøyd, og sjekket med trykk de tetningene først, det virket som good shit, måtte prøve. For safety (måtte virkelig bevise feil her) så var ikke kameraet påslått og tok litt trykkluft (uten fuktighet ja) etterpå, just in case. Er trost alt noen tusen kroner...

Endret av Flums
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...