Gå til innhold

Geil Minne frekvens 400/800


tAno16

Anbefalte innlegg

Hei!

 

PC-en min virker og har ikke merket noen problemer. Men Vista qualification systemet mener ram'en er det svakeste i systemet mitt.

(5.0).

 

Og det er greit nok. Når jeg installerte rama konfigurerte jeg ram timings 4-4-4-12 og volt 2.085 i bios. Gikk fra 4,7 til 5,0.

 

Men starta CPU-z, og ser at minnefrekvensen er 400MHz, er det ikke meninga at frekvensen skulle vært 800MHz?

 

Ram er Geil 2x1GiB DDR2 PC6400 4-4-4-12 Orange.

Legger ved noen bilder av CPU-z og målingene. Vil det ha noe å si hvis jeg stiller frekvensen til det dobbelte? Er det mulig å gjøre det i bios?

 

Legger også ved et bilde av SpeedFan som viser Temps. Dette er i idle. Og har følelsen av at installasjonen av HS gikk litt i dass.

(Noctua U9F). Vet heller ikke hvilken temp som er hvilken.

 

(Tror den øverste er CPU.)

 

Hvis noen kunne sett om det er noe jeg kan endre på for å få ytelsen på ram til å økes mottas det med takk. Og i tillegg svare på om CPU temps er i det høyeste laget. Bios melder 45-46c.

 

Takk :)

post-88352-1191939041_thumb.jpg

post-88352-1191939048_thumb.jpg

post-88352-1191939053_thumb.jpg

Endret av tAno16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, frekvensen som vises i CPUZ er riktig. Den viser reell klokkefrekvens som riktig nok er 400 MHz. DDR-minne arbeider med signaler på stigende og fallende flanke av klokkesyklusen. (Mot SDR bare på reisende). Som nevnt over, oppgis frekvensen da som 800 MHz, selv om dette teknisk sett ikke er fullstendig riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...