Gå til innhold

TEST: Dell XPS M1330


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
100 Mbit/s = 12,5 MB/s. At 44% av det kan gå bort i overhead ser jeg ikke på som usannsynlig. Størrelsen på overheaden varierer veldig med protokoll og 44% er plausibelt for mange protokoller.

Litt overhead må man regne med. Men jeg har da vært oppe i 11 - 12MiB/s ved f.eks. overføring via ftp/scp/nfs på min laptop ved flere anledninger, så ja, jeg vil si at 7MiB/s er et minimum av det man kan forvente.

 

Ellers så kan man jo kjøpe et Gigabit ExpressCard om det er svært viktig.
Jeg finner det likevel merkelig at Dell ikke har klart å inkludere et gigabit nettverkskort. Koster jo en slikk og ingenting nå for tida. Joda, det er ofte overfløding men utrolig hvor behagelig det er de gangene man har behov for fart og samtidig litt dårlig tid. Eksternt nettverkskort har jeg levd med før på gamle laptoper, og det er jo bare upraktisk. Men selv sverger jeg til Thinkpad så jeg kan ikke klage ;)
Lenke til kommentar
Jeg finner det likevel merkelig at Dell ikke har klart å inkludere et gigabit nettverkskort. Koster jo en slikk og ingenting nå for tida. Joda, det er ofte overfløding men utrolig hvor behagelig det er de gangene man har behov for fart og samtidig litt dårlig tid. Eksternt nettverkskort har jeg levd med før på gamle laptoper, og det er jo bare upraktisk. Men selv sverger jeg til Thinkpad så jeg kan ikke klage ;)

Maskinen burde helt klart fått trekk for manglende Gbps-støtte. Det er lenge siden vi så dette første gang på en bærbar PC, og det har faktisk noe for seg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
USB-Mus + tastatur. Hvor setter jeg da i usb-harddisken og mp3-spilleren, og skriveren såklart? Er utrolig hvor mange usb-ting som finnes nå til dags.

 

Da er det ikke USB-utganger du savner, da er det en docking-stasjon ;)

 

Apropos docking-stasjoner. Går det AN å få docking-stasjon til M1330? Enten fra Dell eller andre? Noen som har tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...