Gå til innhold

Ok, jeg har et problem... Maskinen vil ikke slå seg på...


julepynt

Anbefalte innlegg

Nå har jeg et serriøst problem. Jeg har satt på en Swifttech MCX462+, funnel, og 120mm titan aluvifte. Da jeg skulle starte opp greia, begynte viftene å gå, men så bare skrudde den seg av. Dette skjer hver gang. Jeg unplugga DVD-spillern, for den laget _veldig_ merkelige lyder (omtrent som en herpa diskettstasjon) da jeg skrudde pc'en på (den slo seg av da også). Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og jeg sliter litt, for jeg har en seroppgave som skal være ferdig første tirsdagen i januar (husker ikke datoen). Nå har jeg messa opp BIG TIME :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du fyra PC'en i det heletatt - kan du komme deg inn i BIOS ? Der kan du skru av minimum FAN RPM... Varierer kanskje fra forskjellige BIOS men jeg kan det med min. Ellers sier du at du har fjerna DVD spilleren, var den på samme IDE kabel som harddisken du har C: partisjonen på så kan det gjøre sitt også tror jeg. Husker at jeg sleit med det en gang. Vel, håper du får ordna det, og lykke til med særoppgaven din !!

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem da jeg satt i min kjøler (samme) på mandag.

 

Hvis skruene du fester i HK'et blir litt løse, tenkte jeg det skulle gå greit å få stramma, men det var ikke lett. Sjekk at de sitter godt.

Etter det, kan du prøve å ta av kjøleren, og sette den på igjen. Husk å stramme skruene likt.

 

Fikk det til på andre forsøk :p

Lenke til kommentar

Hadde samme type problem, men det var herp hk...

Fikk nytt hk, og maskina skrudde seg på og greier, når jeg putta i strømen til PSU :o

 

Etterhvert skrudde den seg ikke på i det hele tatt...eller faktisk så kjørte den vifta en runde, og ga helt opp.

Trodde det var PSU, men det var det ikke....Du kan jo prøve å teste hvis du har flere maskiner.

Lenke til kommentar

oops, glemte å si ifra...

fant problemet... Det var shimmen jeg hadde brukt. Den lå ikke riktig, noe som førte til at pcen skrudde seg av. Jeg ga f*** i shimmen, så jeg tenkte: Jaja, får vell stramme standoffene også da. Da klarte jeg uheldigvis å brekke en standoff, så nå venter jeg på nye fra 3dfxcool.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...