Gå til innhold

maskinen nekter å formatere en partisjon[løst]


Anbefalte innlegg

Hei, har for tiden 2 stk 250GB seagate spinpoint 8/7200 i maskinen. Måtte reinstallere vista i går kveld på grunn av noe rusk og rask. På den ene partisjonen på disk #2 har jeg FSX (Flysimulatoren min). Denne ville jeg gjerne formatere og legge inn FSX på nytt, men når jeg forsøker det får jeg feilmeldingen 'Windows was unable to complete the format'. ( Jeg vil gjerne ha den formatert som NTFS)

 

Dette kommer rett etter den vanlige advarselen om at all data kom til å forsvinne. Har forsøkt både med quick format og vanlig format, samme skjer da.

 

Har oppgradert maskinen med alle nye oppdateringer fra Microsoft, kjører P5N-E-SLI 650i, 3GB ram, Intel core 2 Duo Q6600, x1900xtx ATI Radeon 512mb (ikke SLI)

 

Noen som har en anelse om hva jeg kan gjøre her? På forhånd takk, :thumbup:

 

edit: leif

Endret av 1rescue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en titt i Diskbehandling. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm

Tipper du finner at den partisjonen er merket System?

 

Du har helt rett. Er det bare å endre den fra system til noe annet? (det er ikke denne disken som vista booter fra)

 

EDIT: fikk det til, tusen takk for den linken, der var det mye jeg hadde bruk for :cool:

Endret av 1rescue
Lenke til kommentar

Når det står System er det per definisjon den du booter fra.

Grunnen til at man får separat System og Boot partisjon er som regel at man installerer Windows på en annen partisjon enn den som allerede er System. F.eks hvis man har to disker og installerer på begge.

Man må koble vekk andre disker når man installerer for å unngå slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...