Gå til innhold

Pioner 8 - slepebåt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville anbefalt en RIVER eller en Hasle Summerfun...

 

er litt dyrere, men hvis du først skulle trenge ei slepejolle er det fint med en som tåler litt juling... Stødigere båter skal du leite lenge etter jeg hadde en River 350 XR og Kompisen min hadde en hasle summerfun... Kjørte tulling rundt, og var aldri i nærheten av å kantra, vil tro at det er brukbart umulig... :p vi klarte det ihvertfall ikke...

 

drar vannski og tube gjør de også, med litt motor str da...

 

Har fått inntrykk av at pioner er dårlige båter, de er ikke spesielt breie, og er ikke mye sjø de kan tåle, vil jeg tro.. prøvde en sånn en med 4 Hk, lite rødt tyttebær, var ikke store bølgene som skulle til før du følte deg utrygg... men, men

 

:p

Lenke til kommentar
heh, nå er vel ikke river/hasle summerfun spesielt kjent for å gå godt i sjøen heller da :p

 

 

ikke det?

hvis du er glad i nyra di, nei...

 

For meg er den type båt greie nybegynnerbåter som går hurtig i plan og tåler slag(er som oftest nokså flatbunna også). Når det derimot gjelder kjørbarhet i høy sjø, samt finish og holdbarheten på den, vil jeg si at en gh11 og den typen er rimelig mye bedre.

 

Nå skal det riktignok sies at en gh11 er lite relativt til trådstarter, da den ikke er noe særlig egnet som slepebåt...

 

Når det gjelder båten som trådstarter nevner så har jeg kjørt den selv mange ganger, 4hkyam og trimflaps(vet ikke hvor mye de hadde å si). Den gikk nå ihvertfall overraskende fort til den lille motoren å være. Prøvde å løfte på den og, veide så og si ingenting..

Endret av Golito
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...