Gå til innhold

Flere maskiner på nett med Get og WRT54GL


Anbefalte innlegg

Har en nabo som har en Linksys WRT54GL. Han har internett via Get og de deler kun ut en IP adresse. Han kobler til en maskin via nettverkskabel direkte inn i Linksysen og en nettverkskabel inn i Get modemet. Problemet er at denne maskinen tar IP adressen fra Get (84.xxx.xxx.xxx) mens den tildeler interne IP adresser til andre maskiner (både kablet og trådløst).

 

Hvordan skal jeg få Linksysen til å ta IP adressen fra Get slik at den deler ut interne IP adresser til alle maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er riktig at jeg har problemer med å koble til internett med routeren. Jeg kommer på nett med PC-en som er koblet med kabel direkte inn, men ikke med den trådløse. Har prøvd å koble ut strøm osv. men uten hell. Spørsmålet er hvor skal kabelen fra Get modemet kobles inn på Linksys routeren? Inn i WAN porten eller en av LAN portene? Slik jeg har forstått det skal den inn i WAN porten for at routeren skal tildele interne IP adresser?

Lenke til kommentar

Skal bare være å koble GET inn i WAN og sette at Linksys skal motta IP via DHCP.

Har satt opp flere slike løsninger.

 

Et problem med GET-modemet er at den ikke liker nye enheter når den først er koblet opp, så man må ofte slå den av, vente litt, og så slå den på for at routeren skal få IP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...