Gå til innhold

Samsung SyncMaster 245B og 226CW native oppløsning


Looper87

Anbefalte innlegg

Skal endelig få meg en LCD-skjerm etter 7 år med CRT og har søkt og lest etter svar på det jeg lurer på, men finner ingen.

 

Valget står mellom disse to;

https://prisguiden.no/product.php?productId=76776

https://prisguiden.no/product.php?productId=75683

 

I en lesererfaring skriver en person; "En ting til: Den MÅ HA 1680x1050 i oppløsning. Jeg måtte oppdatere skjermkort driveren for å få denne oppløsningen. Uten denne oppløsningen er skjermen uskarp."

 

Vil det si at om man vil kjøre en annen oppløsning, vil bilde virke uklart? Jeg har selv erfart med bærbar PC, at bilde blir ganske uklart om man ikke kjører skjermens native oppløsning. Gjelder dette for LCD-er generelt eller bare Samsung SyncMaster 226CW?

Jeg har tenkt å spille Xbox 360 og PS3 på skjermen, og da er det viktig at bilde ikke blir uklart når jeg for eks kjører 720p (1280x720).

 

Det er klart man får skarpere bilde, jo høyere oppløsningen er, men det er ikke det dette gjelder. Spørsmålet går på om kvaliteten på bilde blir dårligere ved andre oppløsninger, enn skjermens native oppløsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gjelder vel for alle lcd-er. derfor noen skjermer har mulighet for å kjøre bildet i 1:1, hvis man f.eks. skal kjøre 720p. altså at det blir svarte striper i kantene.

vet ikke om disse skjermene har en slik funksjon...

Endret av TWA
Lenke til kommentar
Jeg spiller Xbox 360 på min 226BW helt fint i 720P. Det kommer da svarte streker oppe og nede og bildet blir ikke uklart.

 

Hvilken oppløsning kjører du på da, og hvilke oppløsninger kan man velge mellom?

 

Kan man unngå svarte streker uten scaling, ved å forandre aspect ratioen? Vet at skjermen bruker 16:10, men går det ikke an å skifte til 16:9?

 

Takker for svar! :) Tenker selv på å kjøpe 226CW som er en liten forbedring fra CW-versjonen og garanti for at jeg får rett paneltype.

Endret av Looper87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...