Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Limited or no activity XP PRO SP2


Anbefalte innlegg

Hei, får limited or no activity på nettverket mitt, har prøvd to forskjellige kort og får begge feil ved begge. Internetten fungerer helt fint på den andre maskina her og tp-kabelen er i orden, så det må være noe med OS-et tror jeg. Har prøvd å slippe fri og fornye IP-en uten at dette gikk. Lastet også ned en patch og regfix til WinXP som jeg fant på en engelsk problemløsning til samme problem, men det løste ikke problemet. Også brukt en winsocks fix. Når jeg kjører IPconfig så får jeg opp en IP, men ikke hostname som jeg vanligvis får, som er alfanett.no. Har sendt en mail til Canal-Digital kundeservice, men aner ikke om jeg får hjelp. Lurte på om noen her hadde noen tips/løsninger? Mvh Thrillseeker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm ingen andre som svarer da? OK, 169-adressen betyr at du ikke får tildelt ip.

 

1: Sjekk at ruteren faktisk deler ut IP.

 

2: Siden du har testet med to kort må det være ruteren som har skylda ;) Prøv å bytte port i ruteren, evt hvis den andre PC-en er på nett og alt er fint der, ta kabelen fra den andre PC-en og stapp i denne. Hvis det funker - så er denne maskina friskmeldt, og det er garantert ruteren som skaper krøll.

 

3: Hvordan vet du at tp-kabelen funker? Du skriver ikke om den er testet, men sjekk den nå for sikkerhets skyld! lys i lampe er ikke det samme som kabel ok :)

 

4: nå begynner jeg å gå veldig tom for ideer. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Har prøvd to porter på switchen, og koblet TP kabelen rett på router uten at det gjorde noen forskjell. Kommer på nett på bærbaren som er tilkoblet en trådløs basestasjon. Koblet tp kabelen på min maskin til den trådløse basestasjonen for å se om den fungerte, og den gjorde det. Satt inn et trådløst nettverkskort i min maskin, men det sto fortsatt limited or no activity. Litt plagsomt om jeg reinstallerer WinXP og får samme feil igjen:/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...