Gå til innhold

sende pakken som gave


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei.

driver å køpe noe klær fra nett nå.

hvordan skriver jeg på engelsk at dem skal sende dette som gave slik at jeg slipper toll?

er faen meg dårlig i engelsk.send this package as a gift eller?

svar fort

9661463[/snapback]

Lite sannsynlig at dette vil fungere,dersom det er en seriøs bedrift..dette er jo svindel.

9661621[/snapback]

[/quot

 

 

 

 

JÆVLA staten er svindleren her.

så jeg gir faen

Lenke til kommentar

Lookfantastic.com sendte sine pakker tidligere med lavere verdi på pakka enn det som lå inni. til slutt stoppet posten/tollen samtlige pakker som kom fra nettstedet og fortollet samtlige. Da var det opp til oss kjøpere å komme med kvittering som beviste at varen faktisk kostet det som sto på pakka... ellers var det bare å betale fortolling.

 

Litt enig at staten "svindler" her.... for denne satsen på 200 kroner har stått slik siden 1971. Og siden den gang har nok netthandel økt betraktelig, samme har vel inflasjonen...

Men du kan jo kanskje takke deg selv, regner med at du stemte ved sist valg, og at du da kanksje stemte på disse løgnerene som sitter ved roret.. btw, har du yrkestittel politiker, er man jo en løgner... :dribble:

Lenke til kommentar
JÆVLA staten er svindleren her.

så jeg gir faen

9661637[/snapback]

Hvorfor mener du staten er svindler? Den eneste svindleren jeg ser er deg som forsøker å unndra deg toll (klær) og moms. Nå avsender er en butikk vil tollvesenet være svært skeptisk til pakker merket som "gift". Også ved unormale verdiangivelser blir de skeptiske.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Klart mister du forsikring viss du tar sjansen.. Men virker fint å be dem skrive ned verdien.. Har fått noen firma til å lage ny kvittering også :) Men det er virkelig ikke alle som gidder.. Ebay og lignende pleier det gå fint med.

Endret av krize
Lenke til kommentar

Hvordan er reglene for gaver? Er det samme 200kr grensen der også?

 

Er ikke det at jeg syns det er så ille å betale toll. Men har hørt at pakkene blir liggende inne til fortolling mange dager. Det er litt kjedelig.

 

Jeg er helt ny i gamet netthandel. Kommer pakker stor sett fram? Tar fotolling lang tid? Blit det masse stress hvis man blir tatt for svindel. Og hva skjer da?

 

Og det er ebay. Så tror ikke han privatpersonen har noe imot det.

Lenke til kommentar

Tollgrensa er jo som en slags beskyttelse for norsk industri bl.a. Hadde det vært svinbillig å importere, ville fler kjøpt fra utlandet, noe som betyr mindre etterspørsel etter tilsvarende varer kjøpt i norske butikker.

 

Nå har det seg derimot slik at mange typer varer ikke produseres i norge, og alt en kunne tenke seg å kjøpe blir ikke importert. Da burde det være rimelig at tollgrensen settes opp. Hørte et intervju av en toller i posten på radio, han sa utrolig mye var gavemerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...