Skribenten_ Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 jeg har tenkt å anskaffe meg windows vista, men vet ikke om jeg skal ha 32 eller 64 bits version. hva er egentelig forskjell. er 64 bedre en 32? og kan man installere begge versioner uansett maskin? isåfall, hvordan finner man ut hvilket version man har av windowsen man sitter på. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 (endret) Hvis du skal bruke 4 GiB RAM, eller planlegger å oppgradere til det før du kjøper en nys Windows-lisens burde du i allfall gå for 64-bit. Det er for det meste det at 4 GiB+ med RAM kun kan utnyttes i 64-bit som er viktigst, men det kan også bli noe ytelsesforskjell når programmer kommer i 64-bit versjoner. I Windows Vista kan du sjekke om det er en 32 eller 64-bit versjon ved å høyreklikke på "Computer" og velge "Properties". Under "System type" står det 64-bit operating system hos meg. Endret 7. oktober 2007 av dravisher Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2007 altså.. for å gjøre det enkelt. jeg har AMD turion 64x2 mobile og kune 1 gigabyte. da burde jeg kanskje går for 32 bits da. men da blir heller spørsmålet om 32 bits er dårligere en 64?? isåfall på hvilket områder da? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. oktober 2007 Del Skrevet 7. oktober 2007 Du ma ogsa sorge for at prosessoren stotter 64-bit, noe de fleste nyere prosessorer gjor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå