Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Routeren vil ikke alltid laste ned torrents


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny Linksys WRT54GL router her for en uke siden.

 

Prøvde å laste ned en torrent, men fikk opp denne feilmeldingen:

 

Couldn't listen - unable to forward port via UPnP

 

Tenkte jaha, og prøvde å forwarde noen porter.

 

Dette gikk heller ikke, og da prøvde jeg å sette opp DMZ.

 

Dette ga heller ingen resultater.

 

Etter mye prøving skjønte jeg at det måtte være noe annet, så jeg prøvde å oppgradere firmwaren.

 

Da gikk det strålende med engang.

 

Neste torrent jeg prøvde igjen et par dager etter var det likedan med.

Nå virker den sjeldent, kanskje det går en gang i blandt, men da får jeg også opp at den liksom sitter bak en firewall selvom jeg har forwardet portene.

 

Jeg har heller ingen firewall installert.

Jeg har to PC-er, og det er samme problem på begge, både trådløst og via kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Kan hende isp'n din ikke liker torrent-nedlastninger -> bruk f.eks. bitcomet med kryptering av trafikken.

 

2. Last inn DD-WRT (uoriginal firmware, hade'bra til garanti). Har selv gjort dette, og den fungerer helt utmerket!

 

3. Har du installert UPnp i xp (under "legg til/fjern programmer"->"windows programmer"->igjen under et eller annet nettverksvalg.) - lite trolig at dette er grunnen men.

Lenke til kommentar
1. Kan hende isp'n din ikke liker torrent-nedlastninger -> bruk f.eks. bitcomet med kryptering av trafikken.

 

2. Last inn DD-WRT (uoriginal firmware, hade'bra til garanti). Har selv gjort dette, og den fungerer helt utmerket!

 

3. Har du installert UPnp i xp (under "legg til/fjern programmer"->"windows programmer"->igjen under et eller annet nettverksvalg.) - lite trolig at dette er grunnen men.

9659379[/snapback]

 

1. Det er nok ikke problemet. fungerte knall med forrige router.

 

2. Vurderer enten det eller open-wrt.

 

3. ikke sett på, men har både winxp og vista her hjemme, og ingen av de fungerer.

Lenke til kommentar
Uten å ha noe spessielt greie på de..høres det ut som om din eneste forandring er din nye ruter.

1.At din ruter ikke er riktig satt opp.

2.At din ruter krever fast ip fra dine PC-er.Eller du har bestemt det i oppsettet av ruter.

Eller begge deler.

9659948[/snapback]

 

1. Nei

 

2. Nei

 

:)

Lenke til kommentar
http://192.168.1.1/Forward.asp

 

9660729[/snapback]

 

Har forwardet 1000-6000 rangen, og den rangen har jeg også satt i bt-klienten min.

 

Du har ikke 2 rutere?

En Linksys og en fra ISP'en din?

Da må du isåfall enten forwarde fra begge, eller sette Linsys'en i aksesspunkt modus.

9660737[/snapback]

 

Nei, har bare linksys routeren min, er forsåvidt bare ngt, som har egen router :)

Lenke til kommentar
Nope, holder med en port når det gjelder BT. Behøver ikke å ha en Router som lekker som en sil.

9661687[/snapback]

 

En router som lekker som en sil?..

Å ikke forwarde noen porter hjelper ikke som en firewall hvis det er det du tenker på :)

Det ser du klart hvis du setter deg inn i protokollene i OSI modellen og tunnelering :)

 

Har du vurdert å skru av UPNP, forwarde kun en port, for så å sjekke det?

 

Har du også sjekket modemet som du har fått fra din bredbåndsleverandør? Hvilken type er det? Kan jo være at ingen porter er åpne derfra.

9661814[/snapback]

 

Kan ikke se at det hjelper noe.

 

Modemet fra min ISP er knall, funka bra med den gamle routeren, og min ISP blokkerer heller ikke noen ting, derfor jeg valgte de :)

Endret av boenna
Lenke til kommentar

Du har da to rutere...NGT sin og din trådløse.

 

Du har kanskje tidligere forwarda porter fra NGT sin til din forrige trådløs? Har du fast IP på WAN porten til din Linksys? Jeg tenker at det muligens nå har en annen IP-adresse på WAN siden av Linksys'en, og at den dermed ikke får de forwarda pakkene fra NGT-ruteren.

 

Her er det selvfølgelig antatt at NGT leverer en intern adresse til Linksys'en.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Du har da to rutere...NGT sin og din trådløse.

 

Du har kanskje tidligere forwarda porter fra NGT sin til din forrige trådløs? Har du fast IP på WAN porten til din Linksys? Jeg tenker at det muligens nå har en annen IP-adresse på WAN siden av Linksys'en, og at den dermed ikke får de forwarda pakkene fra NGT-ruteren.

 

Her er det selvfølgelig antatt at NGT leverer en intern adresse til Linksys'en.

9663006[/snapback]

 

Jeg har da ikke sagt at jeg har ngt?..

 

Og det har jeg heller ikke :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...