Gå til innhold

Underskrifter for: Få Norge til å sette fartsgrens


l_man

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg syns faktisk at mopeder skulle kunne kjøre i 50 i 50-sone.

Da slipper de å hindre billistene for mye i byer og andre steder med ganske lave fartgrenser/soner.

 

Men det er ikke forsvarlig å la fartsgrensen bli høyere enn 50. En moped klarer jo ofte høyrere fart, men gjør sjåføren det, om de først mister kontrollen? Eneste beskyttelsen mopedister pleier å bruker, er kun hjelm.

 

Dere har da to valg:

- Stem for høyere fartsgrense, og la tenåringene skades og det som verre er...

- La være å stemme, og la reglene være slik de er. Det er faktisk en grunn for at reglene ble som de ble.

og grunnen er ikke å ta fra gleden til mopedistene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da kan du tenke deg hva som kan skje i verste tilfelle om det først skulle skje et uhell.

 

I mange land har de ikke fartssperre på mopeder eller krever lappen. Heller ikke aldersgrense.

Og de har daglige dødsulykker der unge omkommer. Slik vil vi ikke ha det i Norge.

Det er vel også EU sitt mål, siden det var de som fikk senket grensen fra 50 til 45.

Lenke til kommentar

Uansett hvor fort du kjører på moped så blir du forbikjørt, sånn er det bare. Har slev kjørt moped i to år. En moped som lett gikk i 100. I 80-sonen fløy bilene forbi, selv om jeg gjerne lå over fartsgrensen.

 

Syns 45 km/t er en fin fart på mopeder (selv om jeg ikke skjønte dette da jeg var 16 år). Har selv prøvd å krasje i en mur i denne farten, og jeg kom fra det uten større skader. I 60 hadde det nok sett verre ut.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror mopeden vil spille en større rolle i samfunnet i fremtiden. Vi ser det i byene lange køer og biler som det kun sitter 1 person inni. Scooteren er født for byen :!: Derfor støtter jeg at den vil få høynet fartsgrensen til minst 60 km/t. Jeg er for eksempel en 20 åring uten billappen, men scooter lappen har jeg, kansje jeg ikke trenger billappen i det hele tatt? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg tror mopeden vil spille en større rolle i samfunnet i fremtiden. Vi ser det i byene lange køer og biler som det kun sitter 1 person inni. Scooteren er født for byen :!: Derfor støtter jeg at den vil få høynet fartsgrensen til minst 60 km/t. Jeg er for eksempel en 20 åring uten billappen, men scooter lappen har jeg, kansje jeg ikke trenger billappen i det hele tatt? :hmm:

 

Ja hvis Norge hadde blitt alltid varmt så kunne mopeden ha stor rolle men når vi alltid har dårlig vær med regn og kulde så er det problem.

 

Jeg sitter heller i en varm bil istede får å bli våt og fryse på mopeden.

 

Er 18 og har bil lappen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...