Gå til innhold

Vente på "San Diego"?


Anbefalte innlegg

I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å kjøpe meg PC i høst, med Athlon64 "Clawhammer". Men jeg ble litt i tvil da jeg så at Clawhammer er 0,13mikron, jeg trodde den var 0,09mikron.

 

Jeg lurer på om det er veldig mye ytelsesøkning, varmeforskjell og overklokkingsegenskaper fra 130nm til 90nm?

Utifra AMDs roadmap ser jeg at Athlon 64 "San Diego" blir å kjøre med 90nm teknologi. Er det noe poeng i å vente på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk også at 32-bit's applikasjoner ikke nødvendigvis vil kjøre bedre på en 64-bits prosessor. De vil vel egentlig kjøre litt "seinere", og at du må ha en 64-bit's versjon av Windows.

 

Windows XP er vel den eneste versjonen av Windows som finnes i en 64-bit's versjon (som jeg vet om).

Lenke til kommentar
Husk også at 32-bit's applikasjoner ikke nødvendigvis vil kjøre bedre på en 64-bits prosessor. De vil vel egentlig kjøre litt "seinere", og at du må ha en 64-bit's versjon av Windows.

 

Windows XP er vel den eneste versjonen av Windows som finnes i en 64-bit's versjon (som jeg vet om).

Har tenkt til å ha en eller annen Linux-sak, så jeg kan kompilere den selv.

Lenke til kommentar

det heter seg at den som venter på noe godt venter ikke forjeves, men innen data vil jeg si at det er liten vits å vente siden det nesten hele tiden er rykter om at noe enda bedre kommer og når du er kommet så langt som til slippet av komponenten så er det nye rykter om ENDA bedre ting og så fortsetter det like ledes....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...