Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vis fram anleggene deres!


andy89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heh, kast den UsCarvoren og plugg rett på spilleren, bedre forsterker i den.

 

De spiller som faen på UsCarvoren. En cdspiller har ikke noen ordentlig forsterker, det er vel snakk om 10-20W RMS der.

Jeg har prøvd å koble dem på spilleren, på en pioneer forsterker som leverer 50W rms i 4 ohm, og på carvoren. De spilte elendig på spilleren, greit på pioneeren og overraskende bra på carvoren.

Carvoren har mer enn nok effekt til et par høyttalere. Den dro cerwin vegaene mye bedre enn ultimate forsterkeren gjør også.

 

Tenk deg om før du kommer med sånne idiotutsagn igjen.

Lenke til kommentar
Heh, kast den UsCarvoren og plugg rett på spilleren, bedre forsterker i den.

 

De spiller som faen på UsCarvoren. En cdspiller har ikke noen ordentlig forsterker, det er vel snakk om 10-20W RMS der.

Jeg har prøvd å koble dem på spilleren, på en pioneer forsterker som leverer 50W rms i 4 ohm, og på carvoren. De spilte elendig på spilleren, greit på pioneeren og overraskende bra på carvoren.

Carvoren har mer enn nok effekt til et par høyttalere. Den dro cerwin vegaene mye bedre enn ultimate forsterkeren gjør også.

 

Tenk deg om før du kommer med sånne idiotutsagn igjen.

 

Idiotutsagn?

 

Det er mest søpplete forsterkeren du får for penger, det er noe jalla vas det koster netthandelen under 200,- å ta inn.

De har masse støy, de leverer ikke det de skal, ALT er billig billig billig kinatull i den osvosv, jeg FIKK den "dyre" modellen av en kamerat, kobla den opp, 5minutter senere lå den i søppla.

 

Kjøp deg en 4kanaler av ett merke som faktisk leverer det de skal, så skal jeg love deg at du får en ny verden i bilen.

 

Den Alpine-spilleren har en _mye_ bedre forsterkerdel, som vil gi klarere og renere lyd.

 

Bare skru den opp og sjekk komponentene, du ser det kjapt.

Lenke til kommentar
Heh, kast den UsCarvoren og plugg rett på spilleren, bedre forsterker i den.

 

De spiller som faen på UsCarvoren. En cdspiller har ikke noen ordentlig forsterker, det er vel snakk om 10-20W RMS der.

Jeg har prøvd å koble dem på spilleren, på en pioneer forsterker som leverer 50W rms i 4 ohm, og på carvoren. De spilte elendig på spilleren, greit på pioneeren og overraskende bra på carvoren.

Carvoren har mer enn nok effekt til et par høyttalere. Den dro cerwin vegaene mye bedre enn ultimate forsterkeren gjør også.

 

Tenk deg om før du kommer med sånne idiotutsagn igjen.

 

Idiotutsagn?

 

Det er mest søpplete forsterkeren du får for penger, det er noe jalla vas det koster netthandelen under 200,- å ta inn.

De har masse støy, de leverer ikke det de skal, ALT er billig billig billig kinatull i den osvosv, jeg FIKK den "dyre" modellen av en kamerat, kobla den opp, 5minutter senere lå den i søppla.

 

Kjøp deg en 4kanaler av ett merke som faktisk leverer det de skal, så skal jeg love deg at du får en ny verden i bilen.

 

Den Alpine-spilleren har en _mye_ bedre forsterkerdel, som vil gi klarere og renere lyd.

 

Bare skru den opp og sjekk komponentene, du ser det kjapt.

 

Carvoren er som sagt mer enn kraftig nok til fronthøyttalerene. Kan spille mye høyere uten forvrenging enn jeg kunne med spilleren.

At de ikke leverer det de skal, gjør meg ingenting, for jeg kjøpte den ikke i tro om at den gav 2x800W.

Min forventning var at den gav over 100W RMS, og det tror jeg nok den gjør. Spiller klart og fint etter mine ører, så da er det godt nok.

 

Når det kommer til batteri vs kondensator, trenger jeg ikke batteri. Kondensatoren gjør jobben.

 

Må heller ikke glemme at dette er et økonomianlegg som har kostet meg 5000 kr.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
Min forventning var at den gav over 100W RMS, og det tror jeg nok den gjør. Spiller klart og fint etter mine ører, så da er det godt nok.

 

Det gjør den garantert ikke.

 

Når det kommer til batteri vs kondensator, trenger jeg ikke batteri. Kondensatoren gjør jobben.

 

Kondensator gjør ikke jobben, men det er jeg så lei av å krangle om, så jeg dropper den der :)

 

Bytt til en billig firekanaler fra f.eks dynabel, rimelig og greit, og du har _mye_ bedre lyd enn fra UsCarovren i alle fall. =)

(og mer guffe.)

Lenke til kommentar
Min forventning var at den gav over 100W RMS, og det tror jeg nok den gjør. Spiller klart og fint etter mine ører, så da er det godt nok.

 

Det gjør den garantert ikke.

 

Når det kommer til batteri vs kondensator, trenger jeg ikke batteri. Kondensatoren gjør jobben.

 

Kondensator gjør ikke jobben, men det er jeg så lei av å krangle om, så jeg dropper den der :)

 

Bytt til en billig firekanaler fra f.eks dynabel, rimelig og greit, og du har _mye_ bedre lyd enn fra UsCarovren i alle fall. =)

(og mer guffe.)

 

Den gir uansett den effekten jeg trenger, gain står på 1/3 og da spiller det høyt.

Du skal få lov til å komme med begrunnelse på hvorfor ikke kondensator gjør jobben.

 

Jeg hadde problemer med forsterkeren til subben, at den gikk i protection hvis jeg kjørte den på fullt volum. Etter at jeg monterte kondensatoren, har den ikke gått i protection. Den holder spenningen stabilt på 13V +- 0,5V når jeg spiller for fullt på tomgang.

 

Og jeg kommer ikke til å bytte ut carvoren med det første likevel. Den lager lyd, da er jeg fornøyd.

 

Grunnen til at jeg har carvoren, er at pioneerforsterkeren røk. Så da hadde jeg to muligheter. Trekke høyttalerkabel til spilleren, eller kjøpe en billig forsterker. Men jeg har faktisk vurdert å kjøpe en til.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
ALpine 9855 spiller

RF p850.2 Forsterker

RF p450.4 Forsterker

Northstar nsb 40( batteri forran)

Alpine Type X komp sett

2 Alpine Type R subber

 

Spiller 140,5 i Ford mondeo med SQ kasse.

Hvordan spiller de to Alpine 12"? Lurer på å kjøpe de selv og ha de i en lukket kasse, men lurer på om de er tunge å drive og om de spiller bra osv.

Lenke til kommentar
Snip...

 

Utenom det, kjører jeg en 2 fahrad kondensator, originalt batteri, 25mm2 til forsterkerene og 50mm2 til dynamo og jord.

På skulen har me lært at 1 fahrad kondensator er stor i størrelse, og du har ein 2 Fahrad!

 

Man tar det man har. Den er ikke så stor at den ikke rekker å lade seg opp mellom utladingene, så det går fint.

Var skeptisk til kondensator selv, men når jeg fikk tilbud om å kjøpe denne for 300kr, tok nysjerrigheten overhånd.

Lenke til kommentar
I mange tilfeller holder det bare å kjøpe et nytt batteri fremme, å så er det ingen bruk for kondensator. Batteriene som står i når du får bilen, er ikke imponerende.

 

Batteri forran er uansett uaktuelt.

Har planer om å kjøpe et gelebatteri etter hvert, men mange oppsett som er akuratt på kanten av hva dynamoen greier å levere, vil ha godt av en kondensator.

En kondensator er også billigere enn et bra batteri.

 

I mitt tilfelle kunne jeg spille høyere etter at jeg satte i kondensator, men det føles fremdeles som om det er litt mangel på strøm. Så bedre kabling og et gelebatteri står på lista over ting som skal gjøres.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...