Gå til innhold

Backup image-program


okjatakk

Anbefalte innlegg

Fant dette på en annen nettside hvor ingen hadde svart. Jeg lurer på det samme.

Håper noen som har peiling gidder å svare. :)

 

"Jeg skal formatere hardisken min og deretter legge inn XP.

Tenkte det kunne være lurt å lage en imagefil etter at windows+enkelte programmer er installert for å slippe like mye arbeid neste gang.

Er det noen som har noen glupe tips å komme med, når det gjelder dette?

Jeg er usikker på hvilken programvare jeg bør benytte. Vet at Norton Ghost,Acronis True Image og DriveImage XML (gratis) skal funke.

 

Hvilket bør jeg velge?

Hvilke andre bra alternativer finnes det?

Kan disse programmene legge inn imagefilen på en annen harddisk enn den imagen ble lagd fra (i tilfelle C:disken slutter å virke)?

Kan det bli kluss om jeg f.eks. skifter skjermkort og senere skal legge inn imagefilen?

 

DriveImage XML frister jo mest, siden det er gratis.

Ser at DriveImage XML bruker Microsoft's WinPE til å lage oppstarts-CD(?). Hva gjør Microsoft's WinPE og er det stress å bruke?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan disse programmene legge inn imagefilen på en annen harddisk enn den imagen ble lagd fra ...

9648097[/snapback]

Det er jo ikke mulig å legge imagefilen på samme partisjon som du tar image fra.

Imagefilen kan legges på en annen partisjon på samme disken, på en annen disk, på en ekstern disk, på nettverk, eller på DVD.

 

Å bytte skjermkort går greitt, det er bare å legge inn nye drivere.

 

WinPE er en 'lettvektsutgave' av Windows. http://en.wikipedia.org/wiki/WinPE

Lenke til kommentar
Kan disse programmene legge inn imagefilen på en annen harddisk enn den imagen ble lagd fra ...

9648097[/snapback]

Det er jo ikke mulig å legge imagefilen på samme partisjon som du tar image fra.

Imagefilen kan legges på en annen partisjon på samme disken, på en annen disk, på en ekstern disk, på nettverk, eller på DVD.

 

9648308[/snapback]

 

Tror det spørres om imagefilen kan innstalleres på en helt ny harddisk, i tilfelle den gamle C:harddisken som imaget ble lagd fra går i stykker.

 

Takk for svaret. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...