Gå til innhold

3D og 2D tegne pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal kjøpe ny pc som skal brukes til 3d og 2d tegning. Skal også ha en 30" skjerm. Hvilke spesefikasjoner menere dere jeg trenger. Er viktig at komponenetene passer bra sammen og virker med Vista.

Martin

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil nok anbefale at du sjekker hva leverandøren av 3D programmet(ene) du skal benytte anbefaler av hardware, spesielt med tanke på gfx-kort.

Skrevet

Har sett på sidene til programene jegh ar tentk til å bruke og det var ikke veldig høye krav. Skal bruke Rhino, Autocad og 3ds max. Kunne tenke meg en quad prossessor og 4 gb ram. Så de jeg trenger hjelp til er å finne et oppsett med hardware som passer sammen.

Martin

Skrevet

Jepp, Quadro eller FireGL er å foretrekke til CAD (2D og 3D-tegning).

Hvilke programmer kommer du til å bruke? Kanskje vi kan få en pekepinn på hvilken ytelse skjermkortet må ha for å takle det valgte programmet bra ved å sjekke litt tester.

Skrevet
Jepp, Quadro eller FireGL er å foretrekke til CAD (2D og 3D-tegning).

Hvilke programmer kommer du til å bruke? Kanskje vi kan få en pekepinn på hvilken ytelse skjermkortet må ha for å takle det valgte programmet bra ved å sjekke litt tester.

9657171[/snapback]

Skrev det i en post litt lenger opp. Autocad, Rhino og 3ds max

Martin

Skrevet

Beklager, det så jeg ikke før nå.

Autocad og Rhino3D tror jeg er vanskelig å finne ytelsetester på, men 3D studio max er lett å finne tester på siden den er med i SPECviewperf-testene.

Oversikt over hvordan Quadro-kortene gjør det i 3D studio max: her.

Det virker som Quadro FX 1700 kan være et godt valg ut i fra den lista. Men sjekk ut FireGL også så du får full oversikt.

Her er en test med både Quadro, FireGL og Wildcat (som jeg glemte å ta med tidligere)

Her er også noen resultater (Specview 10).

Skrevet

Hei, ettersom du lurer spesifikt på en "tegnepc" regner jeg med at du driver med dette mer enn en hobby, og har noe med jobbsammenheng og gjøre, Og da er det vel etter all sansynelighet et stabilt system du er på jakt etter. Samtidig kan jeg tenke meg at siden du skal tegne i både to og tre dimensjoner så er du opptatt av at ting skal se bra ut (les: design). Derfor ville jeg anbefalt deg noe så enkelt som å gå til annskaffelse av en Mac.

Her får du god ytelse og lekkert design og dessuten et stabilt og pålitelig system.

Mvh:

Skrevet (endret)

Nei man trenger ikke to skjermkort for 30", derimot så trenger man dual-dvi, altså en "fullverdig" dvi-kontakt.

Jeg har også troen på et quadro kort.

Intel Q6600

4GB ocz ram

Asus hovedkort med Nvidia 680i

550 watt corsair

Kabinett kan du jo velge det du gidder å betale for.

WD 1TB - 3D tegninger har en uvane å ta mye plass.

Dvd brenner må man ha, de burde ha s-ata, og NEC er et bra merke

Grafikkort:

Det er en stund siden det kom nye Firegl kort, de nyeste jeg fant var basert på x850xt, og kostet mye.

Quadro er dyrt. Men et basert på 7900gt koster 3500kr Quadro FX 1500

Her er forresten en test fraxbitlabs

Endret av micke090

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...