Gå til innhold

Pils i pc-en


KriB

Anbefalte innlegg

Og forsjellen på uaktsomt og uhell er?

 

Tja...

 

Vi kan snu litt om på saken i et scenario da.

 

eks 1. Kompissen til laptoppeieren tar med seg laptoppen til bort til bordet hvor det står fullt av drikke og sitter mange fulle folk. Dette kan anses uaktsomt ettersom han nok godt vet at det ofte søles på sånne plasser.

 

eks 2. Hvis laptoppeieren og kompissen sitter alene ved et bord hvor det ikke er noe som helst vann eller drikke og kompissen snubler i strømledningen til laptoppen slik at laptoppen går i gulvet. Dette kan anses som et uhell.

 

Egentlig synes jeg du spør virkelig teit... du vet selv hva forskjellen på hva et uhell er og hva noe uaktsomt er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier det slik er det greit nok.

 

Utifra ditt forrige innlegg sto det ikke helt klart for meg om du mente hvorvidt kompisen hadde handlet uaktsomt eller ikke.

 

 

Og nei, spurte ikke for å være teit. Jeg burde spurt "Hva forsjellen på uaktsomt og uhell er i dette tilfelle".

 

 

Takk for at du svarte :)

Lenke til kommentar
Og forsjellen på uaktsomt og uhell er?

 

 

Uaktsomhet tilsier at man har opptredd i strid med hva en normal person ville ha gjort. Dersom vedkommende hadde vært i beruset tilstand kunne dette ha blitt brukt mot han/henne.

Et uhell er derimot en uforutsett, unormal og utilsiktet hendelse. Som kjent kan dette skje selv den beste.

 

Plukker du maskinen ifra hverandre og vasker den i sprit, er jeg usikker på om slike tabbeforsikringer vil gjelde. De kan fort komme til å hevde at nettopp dette ødela maskinen, og at en sertifisert person trolig kunne ha fikset dette problemet. Har du derimot ingen slik forsikring, er det bare å prøve alt du klarer. Med litt hell og tålmodighet skal du ikke se bort ifra at maskinen blir så god som ny. Løsemidler fordamper etter en stund, så ikke forhast deg med å starte systemet igjen.

Lenke til kommentar

klassiker det der...

 

Jeg klarte å velte ett relativt stort glass med sprite brus / bacardi razberry rett opp i tastaturet på min IBM Thinkpad R51 i ett godt lag... Slo av PC-en, snudde den på hodet og fikk helt ut mesteparten... litt tørkepapir for å få tastene "rene" og PC-en var igang igjen 5 minutter senere... (ja, vi hadde drukket flere glass av overnevnte miks :whistle: ) tastene gikk litt tregt resten av helga men det gikk seg til... etter 5-6 dager var jeg uten strøm såpass lenge så den slo seg av (PC-en står ALLTID på) og ble kald. noen timer senere satt alle tastene godt fast... tok av alle tastene og renset med blå rens/qtips og satt på tastene igjen...

 

Ingenting annet ble gjort.

 

PC-en fungerer fortsatt godt, og dette var ca 1.5 år siden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...