Gå til innhold

Den lille Acer Aspire 7520G tråden. -Tips og triks


Lukilock

Anbefalte innlegg

hey igjen :p

 

tror kanskje eg dreit meg litt ut igår kveld.. :S

gjor som de fleste her, skru av dekselet under, skru av vifta og støvsugde. ganske enkelt da. Etter å skrudd på dekselet igjen startet eg PCn.. kom jo ikke noe skjermbilde.. så eg måtte jo bare åpne igjen da. så etter noen feil, som løse ledninger etc. fant ikke noe. Har noe erfaringer med dette og tenkte eg skulle teste om det var RAMen som var problemet, tok ut den opperste brikka å prøvde å starte. Maskinen virka jo nå selfølgelig. Eg prøvde å bytte om på brikkene med det forgjeves. Det er klart, den ene brikka er ødelagd. Noe eg får igjen på garanti(forsikring)? Vet ikke om det er lov iforhåll til forsikringa å åpne slike deksel osv.. Var forsiktig også, var ikke i brikka med skrujernet..

 

PCen er ikke så varm lengre da ! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle gjerne likt å innstallere XP, men har ingen lisens :no:

 

Vet ikke om dette strider mot noen regler for forumet (tviler) men eg har da ikke noe lisens..

Kan ikke utpeke hvor og fra osv (det strider mot regler tror eg)..

 

Laster ned en Windows XP .iso fil.. brenner ut med nero på "bilde dvd" så har du nokk fått oppgitt en lisenskode på siden du lastet ned fra.

 

:D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den lille Acer Aspire 7520G tråden

 

Ser at det er fler som har gått til anskafelse av denne PC-en, så da er det vel på tide å ha en tråd om denne PC-en å inv_biggrin.gif

 

 

Hvet ikke helt hva jeg skal ha med i første post, så litt innspill er greit smile.gif

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er det ivertfall litt spessifikasjoner om den:

 

# Prosessor: AMD Turion 64 X2 TL56

# Minne: 2048 MB

# Harddisk : 320 GB(160x2GB)

# Skjerm: 17" WXGA (1440*900) Acer Crystal Bright

# Grafikk: nVidia GeForce 8400M-G 256MB / 768MB HM

# DVD Brenner - Dual Double Layer

# 0.3MP webcam

# Bluetooth

# 5 i 1 kortleser for (SD/MMC/MS/MS PRO/xD)

# WLAN 802.11 b/g

# Integrert 10/100 /1000 Gigabitnettverkskort

# Innebygget 56.6 (V90) modem

# Lithium batteri (6 celler)

# Dolby®-sertifisert surround lyd system

# 1 x PC CARD port type II

# 4 x USB 2.0 porter

# 1 x DVI-D port med HDCP

# 1 x VGA port

# 1 x S-video utgang

# 1 x IEEE 1394 port

# 1 x CIR port

# 1 x Line out jack med S/PDIF support

# 1 x Line-in jack

# 1 x Microphone-in jack

# Vekt . 3.7 Kg

 

Det er ikke 1220*800 skjerm, men 1400*900

 

Bilder:

 

post-104092-1191443108_thumb.jpg

 

Linker:

 

Drivere til 7520- Passer også til 7520G

XP-drivere. Ikke "godkjente" av Acer, men funker oss meg.

Uorginale drivere til skjermkortet. Disse skal gi mer ytelse.

XP drivere. Merk, skjermkortdrivere er fra laptopvideo2go.com

Jeg tar ingen ansvar vis disse driverne gjør at PCen ikke virker som den skal. Alt skjer på eget ansvar!

 

Det kommer mer etterhvert som jeg orker å gjøre noe :p

 

 

Heisann jeg har en Acer as 7520g og vil gjerne innstalere xp, fordi når jeg spiller på miin maskin lagger det av og til på medium på bf2. vil det bli bedre i xp eller er du unødvendig???

 

 

Liker å spille fsx osv litt for store spill i forhold til min pc men får jeg bedre ytelse på xp

 

Hvor finner jeg install etc til xp henn. (vil være 150% sikker på at jeg gjør det rette så)

 

Noen andre løsninger/triks på å forbedre ytelsen:D:D

 

 

Takker kjempe mye for svar

 

 

Godt nyttår (viktig)

Lenke til kommentar

Drivere ligger lenger opp her.

 

Start opp med XP CD i og bare følg anvisnningene, så får du det nok til ;)

 

 

edit: skal du innstalere Vista igjen, så funker IKKE den recovery partisjonen! Brenn ut recovery CDene først, eller bruk den CDen som var med uten all den acer dritten ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Drivere ligger lenger opp her.

 

Start opp med XP CD i og bare følg anvisnningene, så får du det nok til ;)

 

 

edit: skal du innstalere Vista igjen, så funker IKKE den recovery partisjonen! Brenn ut recovery CDene først, eller bruk den CDen som var med uten all den acer dritten ;)

 

 

Men hvis jeg innstalere på jeg ha vista i tillegg åsså har jeg fått med 3 års garanti så jeg vil helt ikke bryte loven med å innstalere xp men det skal vel ikke være noe problem eller??

 

 

 

 

Drivere ligger lenger opp her.

 

Start opp med XP CD i og bare følg anvisnningene, så får du det nok til ;)

 

 

edit: skal du innstalere Vista igjen, så funker IKKE den recovery partisjonen! Brenn ut recovery CDene først, eller bruk den CDen som var med uten all den acer dritten ;)

 

 

Men hvis jeg innstalere på jeg ha vista i tillegg åsså har jeg fått med 3 års garanti så jeg vil helt ikke bryte loven med å innstalere xp men det skal vel ikke være noe problem eller??

 

 

Hvor finner jeg recovery disk henn følgte ikke med noen cd heller??

Lenke til kommentar

Hei der.

 

Når jeg prøver å starte, avslutte ++ pcen, kommer den til bildet "windows avsluttes" og står slikt veldig lenge.

Deretter dukker det opp en blåskjerm :roll: og pcen starter på nytt.

Får så opp denne feilmeldingen:

 

Download and install the driver for NVIDIA nForce Networking Controller

 

This problem was caused by NVIDIA nForce Networking Controller, which was created by NVIDIA Corporation.

 

A solution is available that will solve this problem.

 

Solution

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

To use this device, go online to Windows Update to install the latest drivers.

 

How do I install drivers and other optional updates on Windows Vista?

 

To install optional updates, you need to review and then select them from the list of updates that Windows finds for your computer.

 

Note: If you have turned on automatic updating, you might not see the driver for NVIDIA nForce Networking Controller listed in optional updates. If this is the case, the driver has already been downloaded to your computer and you can ignore this problem report.

 

Open Windows Update.

In the left pane, click Check for updates, and then wait while Windows looks for the latest updates for your computer.

If any updates are found, click View available updates.

Select the optional updates that you want, and then click Install. If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Rate this response:Provide Feedback

 

 

 

Finner ikke ut av hva jeg skal gjøre.

 

Er blitt lei av svensken nå(de som "tok" det)

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en acer aspire 7520g som jeg har nå installert xp på.

den fungerer veldig bra i forhold til før.

Men når jeg spiller (gjelder alle spill) skrur den seg rett av etter en stund.

 

Noen som vet hva problemet kan være? er veldig irriterendes:S

 

MVH Ademann

Lenke til kommentar
hey igjen :p

 

tror kanskje eg dreit meg litt ut igår kveld.. :S

gjor som de fleste her, skru av dekselet under, skru av vifta og støvsugde. ganske enkelt da. Etter å skrudd på dekselet igjen startet eg PCn.. kom jo ikke noe skjermbilde.. så eg måtte jo bare åpne igjen da. så etter noen feil, som løse ledninger etc. fant ikke noe. Har noe erfaringer med dette og tenkte eg skulle teste om det var RAMen som var problemet, tok ut den opperste brikka å prøvde å starte. Maskinen virka jo nå selfølgelig. Eg prøvde å bytte om på brikkene med det forgjeves. Det er klart, den ene brikka er ødelagd. Noe eg får igjen på garanti(forsikring)? Vet ikke om det er lov iforhåll til forsikringa å åpne slike deksel osv.. Var forsiktig også, var ikke i brikka med skrujernet..

 

PCen er ikke så varm lengre da ! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jamen det jær jo ingenting da kan du jo bare oppgardere til 4g :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...