Gå til innhold

Phenom pc, trenger litt hjelp.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har tentk til å kjøpe meg en high-end phenom prosessor når den en eller annen gang kommer ut. Jeg har sett at ASUS sitt Crosshair hovedkort kan, via en bios update (eller noe), bli et AM2+ hovedkort. Stemmer dette, eller er kortet bare kompatibelt med phenom x4? Dvs, man kan sette en sånn prosessor i den og det vil funke, men med litt dårligere effekt?

 

Uansett. Her er delene:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=55366

 

Jeg har noen spørsmål angående denne PC-en.

 

1: Trenger jeg noen flere deler, ledninger osv.? (Jeg har en DVD-brenner fra før)

 

2: Jeg har en "gammel" PSU med 580 watt. Ville denne fungert?

 

3: Er club-3d kortet bra? Eller burde jeg gå for XFX eller ASUS eller noe?

 

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Clud3D kortet er bra eneste som er forskellen på merkene er klistremerket og vifta...

 

Men hva skal du med SÅ mye ram?? Gå heller for litt mindre og mere MHz

9624776[/snapback]

 

Jeg skal bruke dataen til 3D så jeg trenger masse ram. Jeg skal kanskje oppgradere til 8 gig etter hvert. Grunnen til at jeg ikke har raskere ram er vel bare pga. at hovedkortet ikke liker raskere ram:p

Lenke til kommentar

Godt poeng. Men det må da være en forskjell siden prisen er forskjellig. Det har nødt til å være noe, enten kvaliteten på metallet inni, eller ting som følger med eller et eller annet, hvis ikke hadde jo prisen vært den samme, eller hva?

 

men hva med de andre spørsmålene?

Endret av C0rt3z
Lenke til kommentar

Er det noen som har peiling på noe av det andre jeg lurer på? Jeg har nemmelig veldig lyst på en ny pc så fort som mulig, men jeg tør ikke kjøpe før jeg er sikker. Jeg sitter på en stakkars P4 pc nå med 1 gig dårlig ram. Det er nesten litt ille.. så jeg skal ha en high-end pc før året er over.

Lenke til kommentar
Hei. Jeg har tentk til å kjøpe meg en high-end phenom prosessor når den en eller annen gang kommer ut. Jeg har sett at ASUS sitt Crosshair hovedkort kan, via en bios update (eller noe), bli et AM2+ hovedkort. Stemmer dette, eller er kortet bare kompatibelt med phenom x4? Dvs,  man kan sette en sånn prosessor i den og det vil funke, men med litt dårligere effekt?

 

Uansett. Her er delene:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=55366

 

Jeg har noen spørsmål angående denne PC-en.

 

1: Trenger jeg noen flere deler, ledninger osv.? (Jeg har en DVD-brenner fra før)

 

2: Jeg har en "gammel" PSU med 580 watt. Ville denne fungert?

 

3: Er club-3d kortet bra? Eller burde jeg gå for XFX eller ASUS eller noe?

 

 

Takk for alle svar!

9624745[/snapback]

 

Ser på handlevognen at du først har satt opp 2GB, også 2GB til med en annen type ram. Det er ikkje noen god ide, du kjøper naturligvis 2 like sett dersom du skal ha 4GB ram. Siden den første typen koster 550kr for 2GB, og det upgrade-kittet koster 1550, så kjøper du naturligvis 2 stk av de billigste.

 

Når det gjelder skjermkort, så er det INGEN forskjell på forskjellige skjermkort basert på 8800GTX, for Nvidia produserer alle sammen. De forskjellige leverandørene kjøper kort fra Nvidia, legger inn sin egen BIOS og setter på sin egen kjøler med sitt eget klistremerke. Men alle kortene er produsert av Nvidia og i utgangspunktet helt identiske.

Noen leverandører bundler ett spill eller to med kortene, andre ikkje. Det fører naturligvis til litt forskjellige priser.

Dersom du skal ha 8800GTX så er det bare tull å kjøpe noe annet enn det billigste.

 

ALLE AM2 kort skal med en biosoppgradering støtte Phenom. Det har AMD sagt igjen og igjen det siste året. Det eneste du mister er muligheten til avansert strømstyring av prosessoren. Phenom kan slå av/redusere hastighet på forskjellige deler av prosessoren etter behov. Det er det ikkje støtte for på AM2 hovedkort, men det betyr ingenting for ytelsen.

 

Det du trenger av ledninger til ditt oppsett følger med hovedkortet, du trenger ikkje kjøpe noe utenom.

 

Din gamle strømforsyning vil sannsynligvis fungere aldeles utmerket. Hvilket merke er det, og kor gammel er den?

Lenke til kommentar

Det er en Hiper Modular-M etteller anent. Kjøpte den på fjorårets TG tror jeg. Ja, ikke i år, men året før der. Men jeg planlegger å kjøpe et stk. GTX kort til etter hvert å kjøre de i SLI. da trenger jeg en ny PSU. Det surret med ram skyldes at jeg har byttet ut littegranne og tweaka. Jeg ender nok opp med en 2x2gig OCZ gold pakke. Jeg vil senere sette i enda et par så jeg får 8 gig ram. (Ja, det høres mye ut, men som sagt skal jeg bruke maskinen til blandt annet 3D design, og da trenger jeg masse ram).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...