Gå til innhold

SAS på desktop


N_R

Anbefalte innlegg

Japp, vil helst vite at det funker før jeg legger alle de pengene på bordet.. ;) Har bare to PCIe x16 plasser (det ene er bare x8 elektrisk) så da må det ene grafikkortet ut - har tre skjermer på PC-en, og da må jeg ha det siste på "gamle" PCI.

 

Men har lagt inn en annen post på hovedkort, og det kommer visst ganske snart et X38-kort med 3x PCI x16, så vi får se åssen det ligger ann nærmere jul...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk mpx.no til å ta inn noen pci-e SAS kontrollere, og dette er den 3 saskontrolleren jeg har bestillt SAS kontroller

 

Har 8 stk Seagate 15k.5 disker  på 73 gb og har 4 og 4 i raid-0

Skal love deg at det går unna! Har forresten 2 stk 4 porter LSI pci-e x8 kontrollere som jeg bruker før den Adaptek kontrolleren kommer  :thumbup:

 

360 MB/s på 4 disker i raid-0 og 225MB/s med 2 stk disker i raid-0

 

Lykke til med ditt nye SAS system.

 

Ps: Gled deg til Loading i Battlefield 2 og utpakking av rarfiler  :dribble:

9642902[/snapback]

 

Ser at kontrolleren er PCIe-x8. Kan den brukes i et PCIe x16 som kjører i x4 modus? Har problemer med å finne HK med P35 som har x8? (Har også lest at X38 kort ikke klarer kontrollere i PCIe x16 sporene). Hvilket HK bruker du??

Endret av Tonka
Lenke til kommentar
Fikk mpx.no til å ta inn noen pci-e SAS kontrollere, og dette er den 3 saskontrolleren jeg har bestillt SAS kontroller

 

Har 8 stk Seagate 15k.5 disker  på 73 gb og har 4 og 4 i raid-0

Skal love deg at det går unna! Har forresten 2 stk 4 porter LSI pci-e x8 kontrollere som jeg bruker før den Adaptek kontrolleren kommer  :thumbup:

 

360 MB/s på 4 disker i raid-0 og 225MB/s med 2 stk disker i raid-0

 

Lykke til med ditt nye SAS system.

 

Ps: Gled deg til Loading i Battlefield 2 og utpakking av rarfiler  :dribble:

9642902[/snapback]

 

Ser at kontrolleren er PCIe-x8. Kan den brukes i et PCIe x16 som kjører i x4 modus? Har problemer med å finne HK med P35 som har x8? (Har også lest at X38 kort ikke klarer kontrollere i PCIe x16 sporene). Hvilket HK bruker du??

9651469[/snapback]

 

 

Hovedkortet jeg bruker er p5k deluxe. Det er ikkje helt sikkert at x38 kort ikkje fungerer slik enda. Dette vil vise seg når flere x38 kort kommer på markedet. Jeg skal i alle fall prøve når jeg får MSI sitt eller Abit sitt.

 

Det skal fungere å kjøre den saskontrolleren i x4 eletrisk. Det blir vel det samme som med skjermkort. Så at Tomshardware.com tapet over deler av et pci-e skjermkort (det man plugger ned) slik at de kunne teste hastighetsforskjell mellom pci-e x1, x4, x8 og x16!

 

Mellom x4 og x16 var det jammen med ikkje mye forskjell i ytelse. Dette er jo fint å tenke på, fordi da blir ikkje pci-e x4 noe serlig flaskehals i alle fall!

 

Har en Highpoint SATA kontroller pci-e x1 også. Dette er en 4 porter. Her er jammen med ikkje pci-e x1 noen flaskehals engang! Kjører raid -5 med 4 500gb samsung.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...