Gå til innhold

Beste skjermkortet på Komplett.no for maks 1192kr ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eller Hercules 3D Prophet 9000PCI 64MB DDR

PCI, ATI Radeon 9000, TV-Out, Retail :lol: neida det er en pci kort så ikke kjøp den, men du sa jo ikke noe om du vil ha agp eller pci... du kan selvsagt kjøpe denne

Hercules 3D Prophet 9000 128MB DDR AGP, ATI Radeon 9000, TV-Out, Retail det er et agp kort, men beytter en agp port så er du en av de få som ikke har det så må du kjøpe et pci kort, men jeg går ut ifra at du har en agp kort (agp er MYE bedre enn pci)

Lenke til kommentar
Ville vel heller gått for GForce4 Ti 4200 istedet for Radeon 9000.

Tror nok GForce yter bedre.

Har selv et Radeon 7200 kort som jeg stortrives med.

vel testene viser at Radeon kortene er bedre på gjenomsnittlig fps, mens GF kortene er best når det gjelder den nedre fps'en, altså den ene gangen det "nesten" hakket. choose what ever you want...

Lenke til kommentar

Er det ren spillytelse du går for, så er nok et GF Ti4200 det beste du får for den prisen. Ellers, så mener jeg at det beste kortet i forhold til ytelese/pris er et Radeon 9100-kort til rundt 650,- (dette kortet ligger ikke så langt etter GF-kortet, men det er alt etter hvordan man ser på det).

Lenke til kommentar

Det er en viktig forskjell mellom GF 4 ti4200 kortet og Radeon 9000 kortet. På Radeonen er det 128mb mot GF 4 sine 64. Det vil i praksis si, etter hva jeg vet (rett meg hvis jeg tar feil...), at GF 4 kortet vil flere ganger en Radeonen måtte bruke hoved rammen. Det vil man ikke merke så mye til nå, men desto mer kortet må bruke "ekstern" ram, desto lavere ytelse blir det (tror det var noe sånn no, det er ikke snakk om mye, men litt er litt... corrcet me if I'm wrong...)

Lenke til kommentar

ernie85: Du har rett i at 128 MB er bedre enn 64 MB - MEN: Det gjør seg ikke gjeldende i dagens spill (Kanskje 1 fps mer av og til)...

 

Når de virkelige heftige grafikk-spillene kommer (f.eks. Doom3), da er det nok bare såvidt det er nok minne på skjermkortet med 128 MB...

 

Hvis du bare vil ha et billig skjermkort: Sats på det du vil (Radeon 9000 og GF4 Ti4200 er begge bra kort i forhold til pris)

 

Hvis du vil ha billig og litt mer fremtidsrettet: Sats på et skjermkort i omtrent samme klasse med 128 MB RAM.

Lenke til kommentar
ernie85: Du har rett i at 128 MB er bedre enn 64 MB - MEN: Det gjør seg ikke gjeldende i dagens spill (Kanskje 1 fps mer av og til)... (...)
Det vil man ikke merke så mye til nå, men desto mer kortet må bruke "ekstern" ram, desto lavere ytelse blir det (tror det var noe sånn no, det er ikke snakk om mye, men litt er litt...

kanskje jeg ikke skrev det tydlig nok (som vanlig... :D ), men jeg sa at man ikke kommer til å merke noen stor forskjell nå idag, men senere så kan det bli større forskjell...

Lenke til kommentar
Hohoho... Tror jeg også svima litt for mye da jeg leste ditt innlegg... Det sto jo at man ikke merker så mye forskjell i dag :D

 

Jaja... Nå har jeg ihvertfall en gyldig unskyldning: Tidlig om morran :p

vel, du er ikke alene, har enda ikke fått øyene helt opp idag... (noe som resulterer i dårlige formuleringer) sitter på skolen og KJEDER meg...

Lenke til kommentar
ernie85: Du har rett i at 128 MB er bedre enn 64 MB - MEN: Det gjør seg ikke gjeldende i dagens spill (Kanskje 1 fps mer av og til)...

 

Når de virkelige heftige grafikk-spillene kommer (f.eks. Doom3), da er det nok bare såvidt det er nok minne på skjermkortet med 128 MB...

 

Hvis du bare vil ha et billig skjermkort: Sats på det du vil (Radeon 9000 og GF4 Ti4200 er begge bra kort i forhold til pris)

 

Hvis du vil ha billig og litt mer fremtidsrettet: Sats på et skjermkort i omtrent samme klasse med 128 MB RAM.

 

 

det er litt feil tror jeg, på dagens spill får man høyere FSP på 64mb geforce 4 kort siden ramen er klokket høyere (64 kort er den 500) (128 kort er den 444) og siden dagens spill ikke trenger 128 ram får man litt bedre ytelse med et 64 kort, dette vil endre seg når spill trenger mere en 64 ram feks Doom 3

 

rett meg hvis jeg sier noe galt da :yes:

Lenke til kommentar
ernie85: Du har rett i at 128 MB er bedre enn 64 MB - MEN: Det gjør seg ikke gjeldende i dagens spill (Kanskje 1 fps mer av og til)...

 

Når de virkelige heftige grafikk-spillene kommer (f.eks. Doom3), da er det nok bare såvidt det er nok minne på skjermkortet med 128 MB...

 

Hvis du bare vil ha et billig skjermkort: Sats på det du vil (Radeon 9000 og GF4 Ti4200 er begge bra kort i forhold til pris)

 

Hvis du vil ha billig og litt mer fremtidsrettet: Sats på et skjermkort i omtrent samme klasse med 128 MB RAM.

 

 

det er litt feil tror jeg, på dagens spill får man høyere FSP på 64mb geforce 4 kort siden ramen er klokket høyere (64 kort er den 500) (128 kort er den 444) og siden dagens spill ikke trenger 128 ram får man litt bedre ytelse med et 64 kort, dette vil endre seg når spill trenger mere en 64 ram feks Doom 3

 

rett meg hvis jeg sier noe galt da :yes:

er ikke helt sikker, men sist jeg sjekket så var nVidia vs ATI den samme situasjonen som INTEL vs AMD. nVidia klokker høyt opp, mens ATI ikke klokker så høyt. Det jeg vil fram til er at det er omtret den samme ytelsen og at den klokke frekvensen bare er en av mange faktorer som avgjør ytelse....

Lenke til kommentar
Det er en viktig forskjell mellom GF 4 ti4200 kortet og Radeon 9000 kortet. På Radeonen er det 128mb mot GF 4 sine 64. Det vil i praksis si, etter hva jeg vet (rett meg hvis jeg tar feil...), at GF 4 kortet vil flere ganger en Radeonen måtte bruke hoved rammen. Det vil man ikke merke så mye til nå, men desto mer kortet må bruke "ekstern" ram, desto lavere ytelse blir det (tror det var noe sånn no, det er ikke snakk om mye, men litt er litt... corrcet me if I'm wrong...)

Det viktigste forskjellen er minne hastigheten, 64MB er raskere enn 128MB i de fleste tilfellene eg har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...