Gå til innhold

Oktoberfest - olar0701 40D/100 2,8 macro(D200/105 2,8 micro)


Anbefalte innlegg

Helt enig, likte dette veldig godt! Er også spent på hvordan du timet dette? Eller slapp du bladet ned selv?

 

 

He, he.. Har nesten ikke lyst til å røpe "hemmeligheten". Men la gå... Bladet hang rett og slett i en tynn edderkopptråd ett minutt eller så.

 

Parallelt med dette så gikk jeg tur med schaeferen min og plutselig dukket to rådyr opp. Jeg måtte da prøve å få kontroll på bikkja. Når det var gjort, hadde bladet forlatt åstedet. Og rådyrene, nei, de fikk jeg ikke tatt bilde av...

 

Jeg kunne nok kuttet litt på høyre side, men var ikke reglene slik at cropping er bannlyst?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette var da ikke så galt. Kunne kanskje lettet opp øyet litt ?

 

105mm var nok et vel tøft valg, ja. Men du har da fått til et par blinkskudd ihvertfall.

 

Tom

 

Takk for det, Tom. Ja, 105 er tøft, men det hjelper å komme seg ut av stuen og ut i naturen. Ikke like lett å få tid til , dessverre.

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Dagens bilde : Konsentrasjon

 

Jobber hjemmenfra med en laptop, med en ikke-helt-kalibret skjerm så bildet blir muligens for lyst.

 

Mulig jeg diskes nå; men solgte alt Nikon-utstyr i dag(såkalt impulssalg/kjøp) og i stedet for D200/105 micro, fortsetter jeg med 40D/100 2,8 macro - tilnærmet identisk brennvidde

post-45747-1192312240_thumb.jpg

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Mulig jeg diskes nå; men solgte alt Nikon-utstyr i dag(såkalt impulssalg/kjøp) og i stedet for D200/105 micro, fortsetter jeg med 40D/100 2,8 macro - tilnærmet identisk brennvidde

 

 

Bildet ser Ok ut for meg, du har grepet øyeblikket godt.

Din beslutning om overgang til EOS 40D er oppsiktsvekkende, men jeg forstår godt at 40D var fristende!

Lenke til kommentar
Mulig jeg diskes nå; men solgte alt Nikon-utstyr i dag(såkalt impulssalg/kjøp) og i stedet for D200/105 micro, fortsetter jeg med 40D/100 2,8 macro - tilnærmet identisk brennvidde

Bildet ser Ok ut for meg, du har grepet øyeblikket godt.

Din beslutning om overgang til EOS 40D er oppsiktsvekkende, men jeg forstår godt at 40D var fristende!

 

Takk for det. Mitt lille Nikon "eventyr" gikk i balanse rent økonomisk. Nikon D200 var et flott kamera, men etter mye om og men kom jeg til at det er best å holde seg til et system. Har tatt et par hundre bilder med 40D og det jeg ser virker lovende, f.eks er følgefokus mye bedre enn på 30D/5D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...