Gå til innhold

simulator til xbox 360

thunstop

Anbefalte innlegg

Skrevet

finnes det simulator til xbox 360 som denne eller mer avansert

som denne som funker med Xbox 360

Er på jakt etter alt mulig så det er bare og komme med forslag. :thumbup:

helst litt billigere en force-dynamics ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Første linken din er en helt vanlig Playseat - Solberg Edition og har ikke noe med kompatibilitet å gjøre. Det du trenger er et ratt som støttes av konsollen (anbefaler Microsoft sitt Wireless Wheel, da det ikke er noen reelle konkurrenter til dette p.d.d).

Stolen kan du bruke til hvilken konsoll du måtte ønske.

Edit: Simulatoren tviler jeg på at du har kronasje til å kjøpe :)

Endret av Gorthaur
Skrevet
Første linken din er en helt vanlig Playseat - Solberg Edition og har ikke noe med kompatibilitet å gjøre. Det du trenger er et ratt som støttes av konsollen (anbefaler Microsoft sitt Wireless Wheel, da det ikke er noen reelle konkurrenter til dette p.d.d).

9611816[/snapback]

ok. for det første vet jeg at playseat er et helt vanlig sete det var bare for og dra opp det enkleste.

Det jeg mente med kompatibel med xbox 360 var ikke bare at ratte skulle være kompatibelt men at f.eks. force dynamics skulle være kompatibelt for det bruker "force feedback" og det må være kompatibelt!.

og at jeg skulle ha penger

"kronasje"
har jeg nok for jeg holder på og finne fram for en traffik skole (litt mer penger en en vanlig person) ;) . så det er ikke det værste men det skal ikke være for dyrt :!:
Skrevet

9611816[/snapback]

ok. for det første vet jeg at playseat er et helt vanlig sete det var bare for og dra opp det enkleste.

Det jeg mente med kompatibel med xbox 360 var ikke bare at ratte skulle være kompatibelt men at f.eks. force dynamics skulle være kompatibelt for det bruker "force feedback" og det må være kompatibelt!.

og at jeg skulle ha penger

"kronasje"
har jeg nok for jeg holder på og finne fram for en traffik skole (litt mer penger en en vanlig person) ;) . så det er ikke det værste men det skal ikke være for dyrt :!:

9611945[/snapback]

Du får hente frem 200 000 da vettu og kjøpe deg simulatoren.

Playseat har ikke noe med force dynamics eller force feedback å gjøre da dette ikke har noen andre funksjoner enn at man får en bedre kjørestilling.

Alt av FF osv. kommer an på rattet du kjøper.

Skrevet
Du får hente frem 200 000 da vettu og kjøpe deg simulatoren.

Playseat har ikke noe med force dynamics eller force feedback å gjøre da dette ikke har noen andre funksjoner enn at man får en bedre kjørestilling.

Alt av FF osv. kommer an på rattet du kjøper.

9611993[/snapback]

det er helt "off topic"

jeg er ute tips til alle mulige ting alt fra et sete og mulighet til å sette fast ratt til force dynamics.

det er veldig få som ikke ser forskjel på force dynamics og playseat.

men det er litt dyrere når det er snakk om og ha 2-3 sanne så ikke vær frekk.

og vis du ikke vet om noe så kan du jo bare forsvinne her fra jeg skal kun ha tips ikke forklaringer på hvordan det funker for det vet jeg!

har lest en del om det her og er ikke helt nOOb.

Skrevet

På tide å roe seg litt ned og hente frem folkeskikken, er det ikke?

Før du slenger mer dritt i retning meg vil jeg anbefale deg å lese første posten din.

Innser du hvor dårlig du har formulert spørsmålet?

For å få hjelp på diverse forum er det rimelig greit å oppføre seg som folk.

Skrevet (endret)

kanskje du og. det er litt frekkt og foreslå hva jeg skal bruke penger på og.

og saken er at jeg vet hvordan det funker og det at man har et sete er å simulere og kjøre i virkeligheten. og det er ikke noe feil med min første post.

selv om et sete ikke har force feedback så er det i alle fall en måte og simulere det på så ikke kom og si at det er feil.

og jeg har vært hyggelig hele tiden men når du begynner med off topic så blir jeg litt irritert, for det har ikke noe med saken som jeg spør om i hele tatt

jeg er kun ute etter tips til seter som er bedre og noe som er "som" force dynamics

Endret av thunstop
Skrevet

for det første vis ikke dere har noe annet å si så kan dere drite i å fylle opp posten. for det har ikke noe med det jeg er ute etter. og uansett hva dere sier er det en måte og simulere kjøring på selv om det er et sete . men det har ikke noe med saken og gjøre for det her er ikke noe post om det sete er en simulator eller hva dere er så irriterte på.

for dere folk som ikke skjønner hva denne posten går ut på

ER DET NOEN SOM VET OM FLERE SETER SOM PLAYSEATS ELLER MER SOM FORCE DYNAMICS. I FORSKJELLIGE PRIS KLASSER.

ER KUN UTE ETTER TIPS TIL ANDRE SETER -TIL "FORCE DYNAMICS" TING!!

SÅ IKKE KOM MED AT JEG HAR SKREVET FEIL OG DET ER FEIL OG DIT OG DATT DET ER HELT AV EMNE HER I POSTEN

DETTE ER SISTE GANGEN JEG SVARER DERE SOM KUN SKAL DISKUTERE OM TINGEN SOM ER HELT IDIOTISK!!!

SE OG SKJERP DERE

Skrevet

vet du hva da kan du søke gjennom forumet på alle postene jeg har så du kan se hvordan jeg er på forumet og ikke begynn og ta formenig av dette for

ingen her har noe med hva jeg skal bruke penger på

Skrevet

Ehh. Hvis vi skal gi deg kjøpsråd, har vi jo "noe med" hva du skal bruke penger på, men det høres jo ut som om du er så flink og har såpass snøring på dette at du ikke trenger noen hjelp.

Skrevet

ok for å si det san det er tydlig vis at dere ikke har skjønt hva jeg mener.

jeg er ikke ute etter kjøps råd jeg er ikke ute etter krittik på postene mine jeg er ikke ute etter å bli forklart hvordan det funker

det jeg er ute etter er tips til andre seter, eller noe som ligner mere på force dynamics. jeg har aldri spurt om kjøps råd, og når jeg mener med tips så mener jeg f.eks. en link til den siden som har det sete.

dessuten har det aldri vært snakk om at jeg skal kjøpe noe. jeg skal samle informasjon og så finne ut av hva jeg skal ha.

merk:dette er til en traffik skole, så hvorfor skal man beggyne og dra opp

Det setet du linket til, er bare et alternativ til sofan du til vanlig sitter i og spiller...
det har jo ikke noe med det å gjøre. jeg kan ikke akkurat sette opp en soffa i en kjøre skole. det burde de fleste oppegående mennesker skjønne .

men vis dere ser i begynnelsen av posten så er ikke jeg irritert i det hele tatt men når dere begynner med

"Simulatoren tviler jeg på at du har kronasje til å kjøpe"
da blir jeg irritert for om jeg har penger eller ikke er vel ikke noe dere har noe med men legg også merke til at jeg har vært hyggelig
har jeg nok for jeg holder på og finne fram for en traffik skole (litt mer penger en en vanlig person)  . så det er ikke det værste men det skal ikke være for dyrt 

det er ikke noe feil i det men når jeg får et sannet svar som dette
Du får hente frem 200 000 da vettu og kjøpe deg simulatoren
da syntes jeg at det er frekt. for selv om jeg har penger eller ikke så er det ikke noe vits å komme med sanne spydigheter. men det er bare og gå litt gjennom forumet på spillkonsoller og se etter mine andre poster eller søke på de så kan dere se at jeg oppfører meg bra jeg har blant annet alltid takket for alle svar så det er helt tullete at jeg skal ikke få hjelp for at jeg blir irritert på visse persjoner. når jeg ikke har gjort noe. ! :hrm:
Skrevet

Synes tonen ble litt vel opphetet her, og jeg tror egentlig det skyldes misforståelser.

Du får hente frem 200 000 da vettu og kjøpe deg simulatoren

ble oppfattet som en fornærmelse selv om jeg egentlig ikke tror det var ment helt slik. Dog var det kanskje litt unødvendig å si det? ettersom thunstop faktisk har skrevet i åpningsinnlegget at han først og fremst er ute etter noe som er en del billigere enn simulatoren til 200K.

Hvis man leser de to første innleggene hans en 2-3 ganger så går det ganske klart frem at de to linkene han har trukket frem er eksemplene på det billigste/dårligste utstyret og det dyreste/beste utstyret han vet om. Og at det han er ute etter er å bli tipset om eksempler på andre tilsvarende produkter som kanskje kvelitetsmessig og prismessig ligger et sted midt imellom disse, og som i tillegg kan brukes sammen med en Xbox360.

Et helt legitimt spørsmål egentlig. Er sikkert andre også som gjerne skulle vite om det fantes noen seter til noen tusenlapper som kunne brukes sammen med Xboxen (Både av den helt enkle solberg-typen uten ledninger men også av mer avanserte typer som kanskje kommer med inkludert ratt og som rister og/eller krenger litt avhengig av hvordan du kjører i spillet.)

Når det er sagt så er det sjelden lurt å hisse seg så voldsomt opp i en diskusjon som det noen av dere har gjort her og særlig ikke for deg som faktisk er den som spør etter hjelp thunstop. Det er ikke mange som får lyst til å hjelpe da.

For å svare på spørsmålet ditt så er det så vidt meg bekjent ingen simulatorer av det mer avanserte slaget som er kompatibelt med Xbox360, i alle fall ikke enda og aner heller ikke om det noen gang vil bli det. Så valgmulighetene dine begrenser seg egentlig til kjøpe en kjørestol (gjerne den du linket til selv - altså solbergstolen) og så velge mellom de få rattene som finnes på markedet til Xbox360 så langt, eller evt vente til det dukker opp noe bedre. Siden du har en kjøreskole er det kanskje ikke trådløshet som er viktigst for deg, (i og med at stolen står fastmontert i et lokale vil jeg anta?) men heller at rattet har stor svingradius (900 grader) force feedback og evt andre finesser.

Skrevet
Her er i alle fall en norsk side med Force Dynamics 301.

9615318[/snapback]

Men utgangspunktet for diskusjonen var vel å finne frem til lignende typer maskiner som er laget for bruk sammen med Xbox360 - ikke maskiner som er stand-alone slik som FD301?

Klart det hadde vært moro å koble en Force dynamics til en Xbox360 hvis det var mulig, men det er det jo ikke så...

Skrevet

ok. det er jo bare og komme med flere tips vis det finnes andre type stoler som det petter solbeg sete.

det er litt dumt at det ikke finnes så mye seter som har "force feedback" men

ble litt irritert ja men det ble veldig ute av emne i går.

:thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...