Gå til innhold

3CRWE154G72 i Fedora 7


Flimzes

Anbefalte innlegg

Nå har jeg en ny utfordring til dere.

 

Jeg har et 3com 3CRWE154G72 Version 1 trådløst nettverkskort. Dette kortet bruker prism54 driveren (i motsetning til Version 2 kortet som må bruke ndiswrapper). Men i Fedora så fungerer det ikke. Det fungerer helt fint i Mandriva (som forsåvidt har et veldig bra kontrollpanel for å løse sånne saker, kan man innstalere det i fedora?), men ikke i Fedora. Det fungerer også i Ubuntu og pclinuxos.

 

Noen som vet hvordan jeg skal gjøre i Fedora.

 

Når jeg går i networkmanager så er det en connection der som heter 3crwe154g72, men den finner ingen nettverk med det kortet. Og når jeg prøver å aktivere det så får jeg beskjeden

 

SIOCSIFFLAGS: No such file or directory Linux

 

Jeg bruker Fedora 7.

 

Ekstra spørsmål (nevnt tidligere) Kan man innstalere mandrivas kontrollpanel i fedora?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fedora shipper kanskje ikke med firmware til dette kortet, og det må manuelt legges inn? Bare en tanke, jeg kjenner ikke kortet du snakker om, men dette er f.eks tilfelle for intel 2200bg, hvor firmware ikke shipper med alle distroer.

9652519[/snapback]

... Og så en beskrivelse værsåsnill :innocent: ...

Lenke til kommentar

Ja det er prism54 i kortet, versjon 2 av kortet bruker prism twister, og støttes ikke av linux. Prism54 driveren ligger i fedora, ellers hadde jeg ikke fått muligheten til å aktivere kortet. Men det virker jo som om noe mangler. Så et spørsmål: Driveren(windows) kan lastes ned på 3com.com, og firmwaren ligger i en egen mappe der. Men hvor skal det kopieres til?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...