Gå til innhold

DVD fra Laptop til TV


stinget

Anbefalte innlegg

Jeg har en ny Compaq laptop med S-video utgang. Når jeg kobler denne til min TV med s-video kabel får jeg et ganske kornete bilde på TVen min. Når jeg prøver å spille DVD filmer vises de ikke på TVen (hvis de er i et mindre vindu blir dette sort, hvis de dekker hele PC skjermen blir hele TV skjermen sort).

 

Hva trenger jeg for å få sett filmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det Windows bildet du mener blir kornete? Det må du jo bare regne med, en TV har for dårlig oppløsning til å vise slike bilder. Video er noe annet, den har uansett ikke så stor oppløsning.

At det blir svart er helt sikkert pga en eller annen innstilling for skjermkortet ditt (primary display?)

Lenke til kommentar

Jeg har lekt endel frem og tilbake med skjerminnstillingene, men det hjelper ikke. Det rare er jo at hvis jeg viser en film (DVD) i et lite vindu på PC skjermen min, og det samme vises på TVen (eller bare på TVen) så er akkurat dét vinduet sort mens resten av desktop vises som ellers. Altså er det et eller annet som ikke fikser bevegelige bilder.

 

At bildet også er kornete kan nok skyldes at oppløsningen på TVen er altfor stor i forhold til laptopskjermen, ja. Er det ikke noe jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...