Gå til innhold

Hvordan fungerer Philips SPC900NC under GNU/Linux?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal muligens kjøpe meg et webcamera, men det må fungere godt under GNU/Linux.

Utfra det jeg vet så skal det være en driver for SPC900NC i selve linuxkernelen nå, så kameraet burde fungere "out of the box" nå. Man kan også finne PWC-driveren fra http://www.saillard.org/linux/pwc/

 

Det jeg lurer på er hvor mange FPS (frames per second) som er mulig å oppnå med 640x480, samt hvilke programmer du har prøvd ut kameraet i under GNU/Linux samt om det var noen programmer kameraet ikke fungerte i.

 

Om du har noe annet å si om hvordan kameraet fungerer under GNU/Linux, så bare legg det til i posten din også...

 

Mvh, pcfreak...

 

NB: Det finnes flere versjoner av dette kameraet, hva som er forskjellene vet jeg ikke, du har SPC900NC/00, SPC900NC/27, SPC900NC/37 og SPC900NC/97, det er i alle fall de jeg vet om. Men jeg tror det bare er SPC900NC/00 som selges i Norge, det er den versjonen som jeg i utgangspunktet er interessert i å høre om, men om du har et av de andre så bare post, men oppgi i såfall at at hvilken av de du har...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...