Gå til innhold

hjelp til kjøp av Gamer pc


Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg ska bygge ny pc om ikkje så lenge, men ville helst ha litt respons på delene jeg har plukket ut. Skal forøvrig bestille alt fra komplett.no :)

 

EVGA nForce 680i LT SLI link - kr 1.649,-

Trenger jeg et såpass dyrt og heftig HK? Har tenkt å klokke litt, men ikke så alt for heftig.

 

Q6600 link - kr 2.195,-

Q6600 eller E6850 til en gamer?

 

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 (4gb) link - kr 1698,-

 

8800GTS 320MB link - kr 2.195,-

 

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort link - kr 749,-

 

Thermaltake Soprano DX Sort link - kr 949,-

 

NEC DVD-brenner AD-5170 IDE link - kr 299,-

 

Samsung SpinPoint T166 500GB link - kr 950,-

 

Arctic Alumina Termisk Pasta 1.7 Gram link - 68,-

Nok pasta?

 

Totalt kr 10.723,-

 

Jeg vil også ha muligheten til å klokke litt, men ikkje så mye. Hvordan blir det da med rammen og CPUen. Er de kompitabel med hverandre?

Endret av Rugboy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

~ 4GB Ram er unødvendig, Windows klarer bare å ta i bruk rundt 3 av de 4GB Ram

~ Rett meg om jeg tar feil her, men skal du overklokke GF8800 serien skjermkort, så trenger du en 8pin PCIe strømplugg- Noe som Hiper PSUen ikke har.

~ Det skal fakisk føres på svært lite pasta på CPU kjøleren. De fleste CPU kjølere nå til dags har også kølepasta ferdig påsmurt. Dette gjelder spesielt kjølerene som følger med prosessoren.

Lenke til kommentar
~ 4GB Ram er unødvendig, Windows klarer bare å ta i bruk rundt 3 av de 4GB Ram

9599915[/snapback]

Det er vel heller slik at 32-bit bare greier rundt 3GB RAM.

9599927[/snapback]

Det stemmer. Men han nevnte ikke hvilken type OS han skulle ha, så jeg antok han ville gå for en mest vanlige 32bits utgaven. Nå kjenner jeg ganske lite til 64bits Windows utgavene, så rett meg om jeg tar feil her. Men er ikke disse dårligere når det gjelder spill og driver kompatibilitet?

 

 

Tanke var å kjøpe vista 64 oem da. Men angående dem med psu. kan dere finne en psu som kan klokke 8800gts da? Har ikkje så mye peiling på PSUer :)

9600242[/snapback]

Her er noen PSUer fra Komplett med 8pin PCIe:

# Varenummer: 337150

# Varenummer: 323796

# Varenummer: 329026

# Varenummer: 336483

Lenke til kommentar
Nå kjenner jeg ganske lite til 64bits Windows utgavene, så rett meg om jeg tar feil her. Men er ikke disse dårligere når det gjelder spill og driver kompatibilitet?

9600462[/snapback]

 

Har hatt windows xp x64 installert ein god stund no og det var litt problemer med driver kompatibilitet i starten men dei fleste produsenter av hardware sender med 64bit drivere (eller legger dei ut på support sidene) no.

Når det kommer til spill så har windows eit fint system, WOW64 (Windows On Windows 64bit) som emulerer 32 bit og lar deg kjøre alt av spill og andre program uten problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...